woensdag 10 september 2008

Buurman

Gisteravond kwam ik laat thuis.
Ik verveelde me wat en had het besluit genomen om wat te gaan fietsen.
Eenmaal weer thuis aangekomen van een klein toertochtje zette ik mijn fiets in het schuurtje,
om vervolgens even later de voordeur te openen en naar binnen te stappen.
Ik liep richtig mijn huis toen ik werd aangesproken door de aardige buurman van boven.
De beste man stond helemaal te beven en kon zich niet verzetten, waar herkende ik dit ook al weer van. Hij vroeg me of ik hem wilde helpen zijn spullen te dragen, en even later stonden zijn spullen in de portiek.
Ik vroeg of hij kon lopen en nadat er een paar stappen werden gezet begon de beste man weer helemaal te trillen en te beven. Nu wist ik het weer, Toen ik in een WSW bedrijf werkte was daar een collega met parkinson. Ik vroeg aan de bovenbuur of hij bekend was met deze ziekte waarna hij me vertelde dat hij zelf ook parkinson had. Nu was het me duidelijk, deze man kon even niets meer, en het zou prettig zijn als ik hem even begeleide naar zijn woning . Ik heb hem naar zijn huis begeleid waarna ik zijn spullen netjes in de gang heb gezet.
Hij bedankte me en sloot de deur.
Vandaag trof ik hem en vroeg hoe het ging.
Hij liep weer, en zij dat hij zich goed voelde.
Gelukkig maar.


Kraker.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Fijn dat je hem even geholpen hebt, een goede buur is beter dan een verre vriend, zeker in dit geval.

Billy zei

lief van je, Kraker!
Maar ik zou net hetzelfde gedaan hebben in dit geval. Je kunt maar beter goed overeenkomen met je buren hé, wie weet heb je zelf later nog een handje hulp nodig...

Groetjes,

Billy

kraker zei

@pamitsha:
Ja dat is ook zo.
Je kunt zo iemand niet aan zijn lot overlaten, nee dat zou ik niet kunnen.
En wat is er dan mooier dan de volgende dag even een praatje maken, waar hij verteld dat het gelukkig weer goed met hem gaat.

kraker zei

@billy:
Jazeker.
Als k straks een oud lulletje ben zou ik het ook prettig vinden als mijn buur me even hielp met al die moeilijke dingen waar ik dan net even te krom voor ben geworden hahaha.


Fijne avond.


Kraker.