woensdag 11 april 2012

AKA opleiding MBO wat vinden jullie daar nu van?

AKA opleiding MBO wat vinden jullie daar nu van?

AKA: Arbeidsmarktgekwalificeerd Assistent

In Trouw stonden twee artikelen over een nieuwe MBO opleiding voor leerlingen. als ze maar willen is kennelijk de basisgedachte. Een MBO opleiding voor kinderen helemaal onderin het onderwijsgebouw.

Mijn eerste indruk: Laten we dit (wellicht nuttig) aub geen MBO noemen, maar heropvoeden
en verder vond ik opmerkelijk dat een van de leerlingen een stage als klasseassistente kreeg, die uiteindelijk niet door ging vanwege hoofddoekjes, maar dat ter zijde.
Overigens: klasseassistente is een lagere functie dan onderwijsassistente, maar ik zou me wel zorgen maken als die aka deelnemers op de school van mijn kinderen werden ingezet in een klas, in wat voor functie dan ook.
Maar ik sta zeer open voor wijsheid van MBO collegae en anderen die me wijzer kunnen maken.

Bron
Ik zelf ben ook gevraagd deze Cursus te gaan doen, alhoewel ik een volwaardige MBO + opleiding heb gedaan.
Mijn Werkgever is zich daar blijkbaar niet van bewust, en wil dit ook niet zijn.
Er moeten immers 70.000 WSW plekken verdwijnen dus Tabee Marie Tabee, En oh ja Flikker kraker er ook ff uit wil je?
Mij is van ochtend gevraagd wat ik in deze Cursus zag.
Mijn Eerlijke antwoord werd niet erg gewaardeerd !
Wat is er nou op tegen om eelijk te zeggen dat het me ff uit de sleur houd en ik het enkel voor de Grap doe !
Nee Echt dit is een Eitje voor me 2 vingers in de neus en fluitend.
Niks geen MBO maar een ordinaire ontwikkeling training en er dan godverdomme nog geld voor vragen ook !
Ach, zouden ze me echt willen begeleiden naar de reguliere arbeidsmarkt zijn ze een vermogen aan studie geld kwijt.
Als ex ICTer die er nu zo'n 10 jaar uit is kost het hen wel erg veel updates om me weer bij te scholen.
Als ik toen MBO+ had nu MHBO en je weet wat die modules kosten dan gaat dat aardig in de papieren lopen.
Nee dan die AKA cursus.
Herlijk luieren in de baas zijn tijd beetje verslagje maken om niks nuttigs en een uurtje sporten in de week.
Ach goedkoper dan naar de sportschool nietwaar?
Wel nu ik ga de komende tijd van het leven genieten op de woensdag !


Kraker

Geen opmerkingen: