zaterdag 14 maart 2009

plonsje en bommetje

Hai.
Vandaag ben ik lekker wezen zwemmen in het Hanzebad .
Dit is het zwembad van Zwolle.
Ik zou dit weekend de kinderen hebben.
Maar omdat M met 39.5 koorts op de bank van mijn ex lag uit te zieken, besloot ik om vandaag wat leuks met H te gaan doen.
H is dol op zwemmen, is een echte waterrat, en gaat eind deze maand examen afleggen voor haar zwemdiploma A. Pa is net als zijn dochter gek op zwemmen en duiken, wil zo lang mogelijk onder water blijven maar kan zich dit niet permitteren omdat de duikuitrusting nu eenmaal veel geld kost.
Oke , terug naar de orde van de dag.
Ik pakte de trein en was om twintig voor een in Zwolle, waar ik de trap afging van het station richting het zwembad.
Eenmaal aan de achterzijde van station Zwolle stond mijn toenmalige vrouw en onze dochter al op mij te wachten.
Ik was nog nooit in het Hanzebad geweest en moet eerlijk zeggen dat ik het een heel mooi zwembad vind. Weer eens wat anders dan ons golfslagbad.
H had al snel mijn zwembril ontdekt en vond het prachtig om te duiken nu ze alles onder water veel beter zag.
En kwam ze weer boven water dan leek de bril net een aquarium.
Met het water tot de helft van haar brilletje keek ze me dan aan om vervolgens de volgende poging te wagen de ringen op te duiken die ik op de boden van het zwembad had laten zakken.
Zo ongeveer even na vijf uur stond ik weer op het perron van H haar thuis haven om na anderhalf uur reizen weer veilig en wel voet te zetten in het Heitelàn.
Het was een leuke dag en de volgende keer gaan we weer met z'n drietjes.


Kraker.

2 opmerkingen:

Billy zei

ik heb nog aan diepzeeduiken gedaan, Kraker, en heb mijn duikerspak nog liggen. Maar ik vrees dat het niet zou passen, want ik ben maar een magere hein...hahaha!

Ik vind zwemmen nog steeds heel aangenaam, als het weertje het niet toelaat om te fietsen ga ik op zondagmorgen vast het zwembad opzoeken...

Groetjes,

Billy

Anoniem zei

Leuk zo'n dagje zwemmen! Grappig dat ze zoveel plezier heeft met een brilletje.