woensdag 10 juni 2009

Dag poes nu woon je voorgoed in het bos snik snik

Ongeveer 10 jaar geleden vond onze toenmalige herdershond Sonja een Jonge kat.
Erg gecharmeerd zag ze het jonge poesje in de bosjes, waarna ze het dier in haar bek had.
Na dat we de hele buurt toen tevergeefs hadden afgezocht naar de rechtmatige eigenares/ eigenaar of moederpoes die het jong kwijt was, werd het tijd om het asiel te bellen, om melding te maken van onze vondeling. Ook werd het verblijf achtergelaten voor als haar baasje zich alsnog meld.
Na 2 weken van geen gehoor besloten we haar te adopteren.
En zo kwam Lisa in ons leven, een naam die ze toen kreeg van onze Marokkaanse Buren waar we een erg goede band mee hadden.
Hun kinderen vonden het zomers prachtig om met de tuinslang te mogen spelen als ik de auto aan het schoonmaken was, om vervolgens gierend van het lachen iedereen nat te spuiten die daar om vroeg. Ik kwam dus met regelmaat van de klok kletsnat binnen, en wetend dat de kinderen van de buren een onvergetelijke middag hadden.

Nu 10 jaar na dato krijg ik deze vorige week een telefoontje van mijn toenmalige vrouw.
Poes maakt het te bond en dood alle konijnen van onze dochters, opent kastjes op zoek naar eten
en moord er lustig op los. Ehm tja, of ik de kat wil .
Het overvalt me totaal en ik zit haast te stamelen aan de telefoon. Ook haar reactie op mijn vraag
om het dier naar het asiel te brengen, zodat er een nieuw baasje kan worden gezocht, en een goed plekje voor haar verbaast me totaal. Kost geld dus denk vriend van ex en tevens jager wel dat hij er zich er mee red. Ze gaat in het bos wonen hoor ik mijn dochter zeggen. Vol gruwel denk ik aan wat haar te wachten staat, als ik poes niet wil hebben.
Ik ben geen katten meer gewent, werk de gehele dag waardoor het dier geen aandacht krijgt en de hele dag maar wat in huis zit en ik heb een allergie helaas.
Komt nog bij dat ik dan weer hun probleem aan het oplossen ben want zelf willen ze geen geld uitgeven aan het asiel.
Wat moet ik nou, Ze maakt het me weer erg lastig.
Wanhopig bel ik in het rond of er iemand een plekje weet voor onze oude kat.
Ook het asiel hier in Leeuwarden kon me niet helpen.
Een paar slapeloze nachten gaan er over heen.

UPDATE!!!!! Snik snik snik Poes is dood.
Krijg vandaag een telefoontje van mijn ex dat poes is doodgeschoten door vriendje van ex.
Vervolgens krijg ik mijn dochters aan de telefoon die me vertellen dat poes nu in het bos woont.



MOORDENAAR !!!!!!!!!!!


Kraker.

1 opmerking:

Michel zei

Auw..wat een mentaliteit alleen om het geld :-*( Sterkte maatje!