dinsdag 1 september 2009

Het einde van de baksteen

De gemeente heeft toch maar besloten om voorlopig de baksteen actie af te blazen.
De reden hoef ik niet uit te gaan leggen lijkt me.
Gewoon klinkklare onzin om bij elke deur van de inwoner deze gemeente een steen neer te gaan leggen. of dat wij met z'n allen zitten te wachten op een steen. Misschien zijn ze wel bang dat we de steen in onze tuinen gaan neerleggen of dat iemand een handeltje wil gaan beginnen om vervolgens huis aan huis te gaan met de vraag "HEEFT U OOK OUDE STENEN???" .
Vroeger deden we dat met oude kranten en telefoonboeken want die wogen zwaarder waardoor we sneller op het gewicht kwamen om een paar centen te kunnen krijgen. van die centen kocht je dan weer wat lekkers of je propte het in je spaar varken.
maar de tijden zijn veranderd.
Wat krijg je nu nog voor oud papier, laat staan voor oude stenen.
niks toch?
Eigenlijk begrijp ik niet zoveel van het systeem.
Ergens word een gemeente pand gesloopt.
Wil ik voor het terras een paar straat stenen uit een gemeente bult gaan halen, staat oom agent me te vragen waar we mee bezig zijn. en nu krijgen we ze zomaar cadeau?
Als ze die rommel niet kunnen missen mogen ze deze steen ook wel houden .

Zonde van de centen.


Kraker.


En voor de nieuwsgierigen onder ons de link naar de Leeuwarder Courant
Hier kun je alles nog eens na lezen , en vergeet vooral de reacties niet te lezen.
Geweldig , je lacht je een bult.
Nee geen stenen hahahahahha.,

Geen opmerkingen: