maandag 14 september 2009

Mama Mia

MamaMia

De titel van de Musical die vandaag in première is gegaan.

En al kijkend naar de uitzending van de commerciële pulp programma makers die ons kikker landje met hun pulp overspoelen, komen mijn kinder en jeugd herinneringen weer te boven.

MamaMia, wat een leuk nummer was dat van Abba.

Toen het een hit was woonde ik in Smilde, een dorpje in het Drentse woud.

5 mooie jaren heb ik daar kunnen vertoeven, omdat het daar beter was dan thuis .

Gelukkig maar, want anders had mijn leven een heel andere draai gekregen dan dat het nu heeft.

Maar terug in de tijd, het is 1979.

In een klein kamertje van het huisje waar onze groep in leefde, stond een oude schoenendoos opgeschilderd als keyboard. Tevens waren er van karton gitaren gemaakt en stonden er een aantal oude emmers als drumstel. U begrijpt het al. We speelden Abba. !

Met een oude Dual pick-up en 2 luidsprekers ( ja we hadden stereo in die tijd ) Draaiden we onze Abba hits waarna er flink geragd werd op onze kartonnen instrumenten.

Dat onze groepsleiding niet zo erg gecharmeerd was van onze herrie, boeide ons niet zo heel erg veel. We hadden plezier en daar ging het om.

Gossie alweer bijna 30 jaar geleden, en door dat item op Tv werd er een laatje open getrokken in mijn onderbewustzijn waardoor ik deze leuke herinnering kreeg en zo voor u op kon schrijven.

Zo krijg ik stukje bij beetje het boek over mijn tijd op de Ruiterstee nog eens af.

Wow zou het dan toch nog eens gaan lukken?

Ik hoop het, want het is goed leesvoer.


Kraker.






Geen opmerkingen: