maandag 8 februari 2010

Weekend Verslag

Zo Vrijdag middag.
Het weekend begon om 16:00 uur, in de trein onderweg naar mijn vriendin.
Tijdens de reis begon ik me enigszins te ergeren aan een hinderlijk geluid van een verrot wiellager .
Heel irritant klonk er een soort van "tappe tappe tap" geluid.
Het deed me denken aan die lucky luk strip, waarin een defect wiel word vervangen door 8 paar schoenen.
Aan elke spaak een schoen voor het gemak. Net als in die strip.
Iets later werd er iets omgeroepen dat we bij het volgend station moesten wachten op een extra trein' die vanuit tegengestelde richting komt.
Net als bij Leeuwarden Groningen is ook Leeuwarden Stavoren enkel spoor, en de vertraging kon oplopen tot een kwartier.
Nou ja, laptop maar uit de tas en wat schrijven.
Dit helpt prima om de tijd te verdrijven en is tevens een goede therapie tegen de frustratie die dit wachten met zich mee brengt.
Zaterdag zijn we naar de film De Hel van 63' geweest, een goede verfilming van de Hel van een Elf Stedentocht die toentertijd is gereden.
Voor aanvang van de trein reis, snel voor een vloerkleedje voor Ma naar Aldi.
Helaas niks wat ma mooi vind, nou ja geld terug geven en dikke vette pech.
Hup snel naar de bios gegaan.
Gezellig drie kwartier in het donker zitten, want tussen elk film beeldje is het even zwart beeld .
Komt er op neer dat je bij een film van anderhalf uur, drie kwartier in het donker zit :-) .

Zaterdag avond.
De film was geweldig, en vele maanden na de première trekt het nog volle zalen.
Net lekker macaroni gegeten, met oude geraspte kaas er over en een glaasje witte tafelwijn,
want dat vind ik lekker bij de pasta.
Om 20.00 de film Flushed Away gezien op SBS 6, leuk zo'n animatiefilm .
Na 5 minuten toch wezen zappen want we zochten de bizarre film die gisteren Vrijdag werd aangekondigd.
Hey een actie met Steven Seagal ' sjips reclame.
Nou ja verder zappen dan maar.
Hey Xmen op Rtl5 dit kon hem wel eens zijn.
Ik kwam er achter dat ik deze film al eens eerder had gezien, maar hij was wel leuk.
Achter X-Man kwam nog een geinige film, Alaska dertig dagen in het donker met vampieren om je heen.
Lijkt me niet prettig wonen en veel te koud , alhoewel een hele maand in het donker best wel spannend zou kunnen zijn :-) .
Om 0.30 nog even naar de comedy Beatelgeuse gekeken waarna we na afloop maar onder de wol zijn gekropen.

Zondag.
opstaan om 10.00 douchen aankleden en koffie .
Vanmiddag visite gehad van Y haar dochter wat erg gezellig was.
avonds spinazie gegeten waarna ik om 19.10 de trein naar nam.
Straks thuis weer het ritueel van brood smeren voor morgen.
Nog wat kleine dingen doen thuis en vervolgens op tijd m'n bed in.
Maandag weer vroeg uit de veren, zoals de meesten onder ons.
Werk ze en tot blogs.

Kraker.

Geen opmerkingen: