maandag 3 december 2007

Eventjes gedult nog want het busje komt NIET

Mogge



In het weekend op zondag rijden er hier in de Friese hoofdstad geen bussen maar busjes.

Om dat het te guur was om op mijn puchie naar W te tuffen ging kraker met de bus.

Om twaalf over een wandelde hij richting bushalte, wat een loopje is van nog geen drie minuten.

Volgens de dienstregeling zou ik op tijd zijn, de bus kwam om twintig over en tien minuten voor.

een minuut of 5 later, geen bus!

Tien minuten later, geen bus!

Een kwartier later, geen bus!

Nou ja dan maar weer op naar huis want busje komt niet.

Nu wilde ik het volgende busje proberen, die van tien minuten voor het uur.

Wandelde stevig door richtig halte van busje, het regende!

Weer het zelfde verhaal, vijf minuten over tijd , geen bus!

Tien minuten over tijd, geen bus!

Vervolgens ben ik toch maar naar de bushalte gelopen om te zien of er een telefoon nummer te vinden is van de Ariva klaag mopper en Scheld lijn. Zucht gelukkig een 0800 nummer en nog gratis ook?, wow kan ik even mijn tijd verdrijven door lekker tekeer te gaan tegen die aardige mevrouw van de klanten service. Wat zegt u? Ze rijden niet!

Wat? rijden de bussen niet? Ze rijden niet!

Vriendelijk werd me verteld dat er telefonisch contact werd opgenomen met het taxi bedrijf waar de busjes voor reden.

Toen ineens , een busje! nu weliswaar aan de overkant. He he! dacht ik eindelijk nu moet het nog naar het eindpunt van z'n route, een rit van tien minuten om vervolgens op de terugweg mij op te pikken. Het moraal: Uiteindelijk met het stadsvervoer richting het station om de bus naar W te nemen. twee uur te laat maar beter laat dan nooit.


Werk ze allemaal en tot blogs.



kraker.



2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een gedoe zeg, al komt het me wel bekend voor. Hier werken sommige buslijnen ook met de zogenoemde belbussen. Eerst bellen anders komt de bus niet, dat is dus omdat de bussen anders vaak leeg hun route rijden.
groetjes Pamitsha

kraker zei

@pamitsha:

Hoi pamitsha
Leuk dat je weer eens langskomt.

Oh ja die bel bussen AAARGH daar kan je ook zoo ziek van worden.
Als je de bus moet bestellen moet er meestal een 0900 nummer gebeld worden wat vervolgens een 70 eurocent per minuut kost. Dan krijgt men doodleuk een keuze menu van een half uur te horen KASSA!.

Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het laten rijden van een lege bus erg duur is waardoor er belbussen zijn ingezet.
Tja voor de busmaatschappij een goedkope oplossing, voor de reizigers lastig.