woensdag 19 november 2008

Shitzooi, Elektronica en Chuck Berry

Kan je zo hebben, dat je even niks te bloggen hebt.
Op een gegeven moment denk je dan van het word nu wel weer eens tijd om wat te krabbelen, anders word het een slapend weblog.
Ik heb het erg druk met mijn werk en avonds zit ik wat te prutsen met mijn hobby.
Hobby en beroep zijn beiden elektronica, dus je zou kunnen zeggen van, hij heeft van zijn hobby z'n beroep gemaakt.
En inderdaad, vele jaren geleden wilde ik als klein jochie van een jaar of zeven Elektricien worden.
De mensen dachten toen dat ik bang was voor elektriciteit en daardoor me soms voordeed als elektricien. En inderdaad dat was ook zo.
Het is dodelijk, dus ik ben als de dood voor spanning. En terecht !.
De mensen van toen zullen nu wel denken, hij heeft toch gelijk gekregen.
Nee serieus ik wist toen gewoon dat als je onder spanning kwam te staan, je dat wel eens met de dood kon bekopen. Ik was er toen al door geobserveerd, waardoor ik als er ook maar een elektromonteur in de buurt was, hem het hemd van het lijf vroeg hoe alles werkte.
Later mocht ik na de lagere school naar de LTS, de MTS, en nog een jaartje of 2 naar Rens&Rens in Hilversum voor mijn DataTelecom opleiding. Ook hobbyistisch was ik altijd met elektro en elektronica aan het prutsen, waardoor mijn vader de volgende dag weer naar de winkel moest om nieuwe stoppen te halen (Hi). Toen ik eenmaal een Philips elektronica knutsel doos kreeg op 10 jarige leeftijd, was ik helemaal verkocht aan het vak en koos heel bewust voor dit beroep.
Oke, to the point. Wat is er de afgelopen tijd gebeurt in het leven van kraker.
Minder leuke dingen die ik jullie ga besparen, en leuke dingen zoals het optreden van Chuck Berry hier in Leeuwarden.
Deze 81 jarige artiest weet van geen ophouden, en zette afgelopen zondag de zaal weer op stelten.

!! Even voor de duidelijkheid !! Dit filmpje is niet van zijn optreden in leeuwarden.



Of het zijn laatste optreden in de Friese hoofdstad was kan ik jullie niet zeggen maar gezien zijn hoge leeftijd zou het kunnen.
Alhoewel, laatst was er een Holland festival met als tranen trekker de 90 jarige Johnny Hoes
Ach dat zou het heel misschien nog wel een kunnen dat Chuck Berry
langs komt voor een show.



Kraker.

4 opmerkingen:

Billy zei

het is ook een heel aantrekkelijk beroep denk ik. Ik vind het zowiezo jammer dat ik geen stiel geleerd heb.

Groetjes, Kraker!

Anoniem zei

tis maar goed dat ik niets met elektriciteit doe .. was vast niets van terecht gekomen.

kraker zei

@billy:
Tja het is mijn hobby dat werk.
alleen jammer dat het zoveel vrije tijd gaat kosten hahaha :-)

kraker zei

@ wiesje:
Het licht in de hele buurt gaat niet zomaar uit hoor? ;-)
In het ergste geval slaat je aarlek uit of je stop knapt.
Het is nog steeds zo dat een elektrische schok levens gevaarlijk kan zijn.

Niet mee prutsen dus.