vrijdag 19 oktober 2007

Teleurstelling

Deze maand werk ik al weer vier jaar bij een SW bedrijf.
Vanwege mijn arbeid handicap was dit voor mij vier jaar terug de beste keuze.
Nu vier jaar verder, gaat het gelukkig weer de goede kant op met me waardoor ik probeer te reintergeren in het reguliere arbeid proces.
Het detachering project met de watermeters is al weer een tijdje van de baan en ondergetekende is met een nieuwe functie bezig namelijk postbezorger.Een functie binnen het SW bedrijf.
Aan deze functie alsmede gekoppeld een loonschaalverhoging, eindelijk wat meer salaris waardoor ik ook weer wat meer voor mijn kinderen kan betekenen.
De afgelopen 2 maanden waren proeftijd. deze week zou ik een evaluatie gesprek krijgen wat door omstandigheden moest worden verplaatst. Vandaag vroeg ik er zelf maar eens om.
Al jaren knok ik voor een betere financiële positie voor de SW medewerkers die net als ik op het randje van het minimum van het minimum balanseren en nog net niet failliet worden verklaard. Te veel om van dood te gaan, te weinig om van te leven. Vandaag de zoveelste teleurstelling.
Na twee maanden van mijn uiterste best doen vindt ik het meer dan rechtvaardig dat ze me mijn verdiende contract geven met de daaraan gekoppelde loonsverhoging van een paar euro tientjes.
die euro tientjes zijn erg hard nodig waardoor ik mijn kinderen wat vaker zou kunnen zien of wat meer met ze weg zou kunnen. Het SW bedrijf denkt er heel anders over en plakt er nog een maand proeftijd aan vast. iets wat mij totaal teleurstelde en erg verdrietig maakte. Ik knok er zo zo voor, weer niks voorlopig. Snel de telefoon gepakt en even de vakbond gebeld?
Wat blijkt deze peroeftijd is nietig, het staat niet op papier en aan een interne functie een nieuwe proeftijd koppelen van twee maanden is voor de bond ook al dubieus. Er dan vervolgens nog een maand aan vast pakken is al helemaal uit den boze. Mocht het zo zijn dat ze vervelend gaan doen, wil de bond me heel graag gaan bijstaan. Ik hoop dat het allemaal goed zal gaan komen.
Ik vindt het erg oneerlijk dat ze een hard werkende alleenstaande vader met een minimum, die knokt voor zijn kinderen en probeerde om zich iets op te werken zodat hij zijn kinderen ook iets meer kan geven, ze hem de kans afpakken of niet gunnen want daar lijkt het op.

Dit moest ik echt even kwijt.

Jullie mogen hier op reageren maar het hoeft niet.


Kraker.

2 opmerkingen:

Michel zei

Je staat volgens mij inderdaad volledig in je recht, kraker! laat je niet piepelen, goed dat je de vakbond hebt ingeschakeld!

kraker zei

@michel:
Volgens de bond is die hele proeftijd gedoe nietig waardoor ik eigenlijk de functie en het contract al heb.
Even afwachten dan maar. Ik moest direct gaan bellen als ze vervelend gingen doen.