maandag 6 oktober 2008

Haar knuffel weggooien als straf, dat doe je toch niet. waar zit dan je verstand?

Haar allerliefste knuffel heeft de hufter weggegooid.

Mijn oudste dochter ontroostbaar, omdat als straf haar knuffeltje knorretje door de vriend van mijn ex is weggegooid.

Ja het is echt waar en ik ben in alle staten.
Mijn dochter had al een hele poos een knuffel genaamd knorretje. ( zo'n winnie the pooh beestje )
Nu vertelde mijn dochter dat haar knuffel is weg gegooid, als straf omdat ze niet lief was.
De vriend van mijn ex-vrouw is de dader van deze ontzettende laffe en wrede daad.
Het is wetenschappelijk bewezen dat een knuffel de vervanger is van mamma. Het is de bescherm engel van het kind en in hun fantasie leeft het. Een kind zijn knuffel afnemen en voor de ogen van het kind in de vuilnisbak gooien, en het vervolgens laten ophalen door de vuil ophaaldienst, is in mijn ogen de wreedste straf die je een kind zou kunnen geven. Als u het mij vraagt is het gewoon een vorm van mishandelen.
Ze liep de hele tijd te klieren en te teroriseren, was hun antwoord. maar hebben ze zich wel eens afgevraagd waarom ze dit gedrag doet? ze weet het zelf niet, misschien door de scheiding, weggestopte onbewuste woede, jaloersie of heel veel verdriet.
Een kind kan soms vervelend zijn je tot het uiterste drijven en je grenzen opzoeken, er zelfs over heen gaan. Maar als ouder moet je daar boven staan, en een kind zijn of haar aller liefste knuffel zomaar weggooien, nee zo iets doe je gewoon niet!
Dat is een erge laffe klote streek, waar ik geen woorden voor heb.
En een knuffel weggooien neemt niet weg dat haar negatieve gedrag op de een of andere dag over is.
Nee ! nogmaals. je gooit een kind zijn of haar knuffel niet weg.
Dat is heilig daar kom je niet aan.




Maar eh


He lieve meid kijk eens .
Die aparte vader van je heeft een verrassing.
Als moest het me 1000 euro kosten, Knorretje heb ik via het internet voor je gevonden.


Lief is ie he?


Samen zit ze met winnie the pooh gezellig op je bed te wachten tot je weer komt.




Voor jou?


Van Je vader.



Kraker.

7 opmerkingen:

Billy zei

is inderdaad een pedagogisch onverantwoorde daad, Kraker.

Gelukkig heeft ze een gouden paps!

Anoniem zei

Niet te geloven! Zoiets doe je niet!
Gelukkig heb je een nieuwe knuffel voor haar, geweldig!

Michel zei

Ben nog steeds aan mijn knuffels gehecht, oude en nieuwe, op hun eigen plek. Weggooien doe je niet, wel voor veel geld restaureren. Wat een rotstreek..

kraker zei

@billy:
Ik vind het heel onverantwoord.
Notabene een meisje met NLD, een Nonverbale Leer Stoornis. Zo'n kind heeft moeite om dingen te begrijpen, met name lichaamstaal ( non verbaal ) is voor haar algebra.
Het is voor haar erg moeilijk om te begrijpen of iemand blij is of juist boos.


Kraker.

kraker zei

@pamitsha:
Jazeker , heb er zelfs twee :-)
Op marktplaats gelijk gereageerd, en het resultaat zijn twee knuffels van knorretje. Ik kan haar wel eentje mee geven voor thuis bij haar moeder, maar als het weer word weg gesmeten hou ik het liever hier.


Kraker.

kraker zei

@michel:
Inderdaad een rotstreek.
Ik hoop dat hij inziet dat dit niet door de beugel kon en ook niet kan. Ik ben hier ook erg boos over.
En wat die knuffels van je betreft, ik heb de meine ook nog.
40 jaren jong, en al die tijd goed bewaard door mijn moeder.
Dat vind ik geweldig.

Ma als je dit leest , bedankt.

Kraker.

kraker zei

Niet-verbale leerstoornissen (NLD): NLD is een stoornis in de rechter hersenhelft, wat leerproblemen, gedragsproblemen en problemen in de motoriek met zich meebrengt