woensdag 7 januari 2009

De lamme lijd de blinde


Hallo Allemaal.
mag ik van de gelegenheid gebruik maken om een ieder die dit leest een gezond en voorspoedig 2009 te wensen?

Ja het is wat aan de late kant ik weet het, Maar door al dat feest gedoe en wat opstart problemen deze week kwam het er maar niet van.

ik hoop dat jullie een fijne en gezellige jaarwisseling hebben mogen ervaren en wie weet zijn er sommigen iets rijker geworden door de oudejaars loterij, wie weet.
Ja en dan de belevenissen in het nieuwe jaar.
Weinig nieuws onder de zon.
maandag weer begonnen met werken na een vakantie van 2 weken, de kerstboom het kraakpand uit, en verder niet zo heel veel bijzonder.

oh ja toch.

In het verleden heb ik al eens een blog geschreven over mijn maat A in Hoogeveen.

Wel nu, dit is een erg leuke anekdote.
Tijdens de feestdagen verbleef ik in Hoogeveen.
A kwam op oudejaarsdag lachend zijn huis binnen karren en vertelde me het volgende:

Tijdens het boodschappen ritueel reed ik met mijn fietskar/rolstoel in het centrum op het fietspad toen ik ineens moest uitwijken richting voetpad.
Ik kon niet anders dan op het voetpad verder rijden .
Opeens kwam er van recht een blinde aanlopen , zwaaiend met zijn blinden stok.
Omdat ik niet verder naar rechts kon uitwijken stak de man plots zijn stok in mijn spaak waarna de stok in twee stukken brak en de man niet verder kon.
Het ontbrak hem immers aan zijn stok, waardoor het niet meer veilig huiswaarts kon wandelen.
ik bood aan om hem thuis te brengen, door achter mijn kar te gaan hangen waarna ik de blinde man naar huis bracht. Hoewel het natuurlijk een ongeluk was, en A de man thuis bracht, was het natuurlijk wel erg sneu voor die blinde man aldus A.

Toen hij later bij een kruising stond te wachten bij het verkeerslicht moest A enorm lachen, en ik ook toen ik zijn verhaal hoorde.

Hij vond het leuk toen ik vroeg of ik dit mocht bloggen .
Welnu het staat er op !
kan hij het mooi terug lezen.


Kraker.

tot blogs.




1 opmerking:

Billy zei

inderdaad een leuk verhaal!
Heeft de arme blinde man al een nieuwe stok intussen?

Groetjes,

Billy