woensdag 13 december 2006

Lekke band

He Bah weer niet op tijd thuis.

Ik had een lekke band vanmiddag, dat wordt plakken. Eerst nog even lang de technische dienst om de fietspomp, en dan de band plakken. Toen ik zag dat mijn band hard bleef en niet snel weer leeg was, kreeg ik het vermoeden dat het een stomme grap was van iemand die iets aan het broeikas effect wou doen of zo iets. Leuk een ander zijn ventiel los draaien? nee hoor mijn band was echt wel lek. Want toen ik even later op de fiets zat, bemerkte ik dat mijn achterband wel heel snel weer plat was. Tja wat nu?
Oud collega J woonde niet zo heel ver van de fabriek dus dat moet wel lukken. Om nou 6 kilometer met een lekke band te gaan lopen, nee niet een prettig vooruitzicht. Gelukkig J was thuis, en ik mocht onder het genot van een bakkie leut mijn band plakken. Na nog wat bij geklets te hebben, vervolgde ik mijn weg naar huis. Morgen weer op de fiets.

Oh ja toch maar het pompje mee nemen voor de zekerheid.


Geen opmerkingen: