vrijdag 14 maart 2008

Ontruiming

Vandaag werd ik verrast door wel erg veel mensen.
En allen waren ze spullen aan het versjouwen.
Toen ook nog bleek dat ze op dezelfde Etage aan het werk waren als waar ik woon , tja dan wordt je enigszins was nieuwsgierig.
Woningstichting , een schoonmaakbedrijf, een vrachtauto voor opslag en de politie?
Het lieve oude mens van verderop zal toch niet, nee gelukkig ze staat te kijken.
Is er ergens waterschade?, ha nee gelukkig. Misschien een gaslek, nee ook niet.
Nou ja een verhuizing zal het dan wel zijn, maar wat moest die politie dan hier?
Het bleek om een ontruiming te gaan.
Die vreemde aardige buur die ik al een poosje niet gezien had, bleek toch wel erg lang weg te zijn bij nader inzien. En dat dacht de woningstichting nou ook. Tja dan volgt er een ontruiming en worden de spullen weg gesjouwd.
Ik moet toegeven dat het een rotzooi was en het schoonmaak bedrijf moest er dan ook alles aan doen om de boel weer schoon te krijgen.
Donders ik wist niet dat er zo'n viespoets naast me woonde zeg?
De woning zal nu wel te koop komen te staan want dat doen ze als de huurders er vandoor gaan.
Aan de ene kant van kraakpand is al een andere bewoner geïnstalleerd , zijn eigen woning keurig verbouwd. Echt perfect en heel netjes geworden. Ik blijf hier voorlopig wel zitten, dus te koop zal nog even niet aan mijn gevel hangen. Maar mocht het zo zijn dan ben ik natuurlijk allang verhuisd en zal het me een banaan wezen wat ze met die huurwoning doen. Nou ik blijf hier wel lekker wonen, bevalt me prima op wat groot onderhoud na.
Hopelijk dat ze daar eens mee gaan beginnen. Een nieuwe CV ketel hangt er. Nu nog het elektra en de beglazing.
En waar die vorige buur nu woont.
Misschien wel in het huisje van bewaring.
Gegroet.
Kraker.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja, dat gebeurt er nu eenmaal als je je huur niet betaalt. Ik hoop voor je dat je leuke buren terugkrijgt, dat is altijd maar weer afwachten.
Prettig weekend!
groetjes Pamitsha

kraker zei

@pamitsha:
Ik hoop het ook, maar heb het niet voor het zeggen.
De woning wordt eerst opgeknapt en dan verkocht. De prijzen liggen best wel hoog waardoor er wel een modaal inkomen voor nodig is om de boel te financieren. Hopelijk komt er een gezin in met kinderen in de leeftijd tussen 5 en 8 jaar. Kunnen mijn kids met ze spelen.

kraker.