woensdag 23 april 2008

Licht uit

Van morgen om een uur of elf moest ik bloed geven.
Ik ben al vanaf mijn 18e bloeddonor en vind het de normaalste zaak van de wereld als er met regelmaat van om de 3 maanden een dikke holle naald in mijn ader word gestoken, om dan via een slangetje het rode vocht te transporteren naar een plastic zak. Mijn hart doet vervolgens keurig zijn werk als pomp en binnen 10 minuten is het zakkie vol. In het algemeen heb ik er niet zo veel last van, zelf ben ik weinig tot nooit onderuit gegaan na afloop van een donatie. Haha tot vandaag !
3 uur na de donatie begon ik te trillen, werd ik helemaal klam, en voelde mijn knieën als elastiek.
Snel nog wat dozen tillen bukken opstaan en He ! waar is de grond gebleven. Een tollende wereld ( best grappig zonder drank ) en een toesnellende collega. Snel werd ik op een stoel gezet, kreeg ik vocht in de vorm van thee waar zoveel suiker in zat dat de lepel er recht op in stond. Maar ik kan u zeggen dat ik daar van op knapte. Binnen 15 minuten was ik er weer, alhoewel er nog wat hersteltijd nodig was om het een en ander te compenseren. Ik weet niet hoe het kwam dat het licht even knipperde. Waarschijnlijk iets te enthousiast weer aan het werk gegaan en me te druk gemaakt. Ik zal in het vervolg beter gaan letten op de signalen van mijn lichaam en het wat rustiger aan gaan doen na een bloed donatie.
Ben geen 20 meer hahahaha.

Een iets wat bleek om het gezicht lachende kraker.


Hou doe !

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is gelukkig goed afgelopen. Altijd fijn als er collega's in de buurt zijn die je op tijd opvangen.
Lekker hè, suiker met een beetje thee :P Brrrr, niet te drinken, maar het helpt wel! Volgende keer maar geen zwaar werk doen na het doneren, lijkt mij een goed plan!
groetjes Pamitsha

Anoniem zei

Wat goed dat je bloeddonor bent. Ik heb het vroeger wel gedaan, maar de laatste jaren niet meer.

Fijne dag
Ingrid

Anoniem zei

ik heb er al zo dikwijls over gedacht om ook 's bloed te gaan geven, maar is er nog nooit van gekomen...

Alvast een fijn weekend, Kraker!