woensdag 30 april 2008

Oh mijn god wat een onvergetelijke dag




Och Och wat ben ik ut ‘e lyken, zoals dat mooi op zijn liwwades word gezegd.
Het betekend dat je helemaal stuk bent
Ik heb een toppie dag mogen beleven.
Van morgen stond ik om een uur op . Snel douchen scheren en aankleden want ik werd op gepikt door een stel vrienden i.v.m. het koninginnen feest .
Weet u nog, ik zou helpen alles op te bouwen en zo de ploeg met mannetjes putters gaan versterken.
Om half vier waren we te plaats, waarna we even later konden gaan opbouwen.
Het feest begon om tien uur in de ochtend en toen het eenmaal zover was stond alles er keurig bij.
Dat ik gisteren niet zo goed kon slapen en eigenlijk vannacht maar een uurtje had gelegen, vergat ik er even bij te vertellen. Zodoende kon het gebeuren dat ik al vierentwintig uur op was. Iets wat je op den duur gaat opbreken. Affin terug naar het feest, wat overigens een geweldig knalfuif was en erg gezellig oogde. De sfeer was warm en gestaagd druppelden de eerste bezoekers het plein op.
Ook was er een jaarmarkt gaande waardoor er al vrij vroeg drukte was. Artiesten zongen hun levensliedjes en het duurde dan ook even voordat mijn broertje Zanger Jeroen aan de beurt was.
Na vijf nummers te hebben gezongen, reisden we af naar het drukke Franeker, waar het opnieuw moest optreden. Gelukkig ligt Franeker hier naast de deur waardoor we er vrij snel waren.
Om Franeker in te mogen was een check point nodig waar je misselijk van werd. Vanwege de veiligheid voor onze koningin werd alles grondig gecontroleerd.
Zo ook mijn dikke kop, ID kaart Kenteken van de auto alles werd na getrokken, en nadat goed was bevonden werd ons verteld hoe we het beste op de plaats van bestemming konden komen.
In Franeker zat de stemming er snel in. Na een half uurtje was het weer tijd voor een andere artiest en gingen we weer terug naar Leeuwarden waar het koninginnen feest reeds nog druk aan de gang was. Ook het aantal bezoekers was gestegen. Het was lekker druk en gezellig geworden.
We besloten maar naar kraakpand
te koersen en nadat we hadden gegeten besloten de zanger en zijn vrouwtje weer op huis aan te gaan.
Ik merk nu de vermoeidheid van deze dag.
Mijn enkel gewrichten doen een beetje pijn en ik heb wat last van mijn voeten.
Straks maar lekker op bed , morgen uitslapen en dan ben ik er wel weer.

Nou de mazzel he?

Doei.

Kraker.

Geen opmerkingen: