dinsdag 27 mei 2008

Het stoom weekend




Hi di hi , hi di ho
Zo dinsdag avond, de tweede werkdag van de week is weer ten einde.
Langzaam gaan we ons opmaken voor de nacht .
Een paar uurtjes slaap en dan wederom naar het baasje.
Niets om over te rappen , oke terug naar het weekend.
Afgelopen zondag wilde ik heel graag mijn moeder op gaan zoeken met de trein.
Ze woont tussen Sneek en Stavoren.
Nee' ik ben niet gegaan, ik had iets anders te doen waardoor het bezoek aan mem uitgesteld moest worden.
Jammer want anders had ik zomaar in een stoomtrein kunnen zitten.
Gedurende het afgelopen weekend zaterdag en zondag werd er gereden met een echte stoomtrein.
Dit in het teken van het stoom weekend.
De Friese stoom maatschappij ( fsm ) wil vanaf volgend jaar op het traject Sneek Stavoren een ware stoomtrein laten rijden. Lijkt me geweldig !
Deze trein reed in 2005 voor de eerste keer van Sneek naar Stavoren en werd terug getrokken door een oude diesel.

In het filmpje is dit duidelijk te zien.



Krak..

2 opmerkingen:

Michel zei

Ben gek op ouwe treinen, wil ik ook weleens, en zo'n ouwe Mitropa-wagen, daar heb ik nog eens in gezeten naar Berlijn, met een DDR biertje erbij.. Nostalgie!

kraker zei

@michel:
Echt in een Mitropa wagen, wow gaaf man.
Dat had ik ook wel willen mee maken.
Maar vanaf volgend jaar gaat deze trein pertinent rijden tussen Sneek en workum en wel 3 keer per dag. tenminste dit is het laatste nieuws wat ik las op de site van de Friese stoom maatschappij.