donderdag 15 mei 2008

Zomaar een bladzijde uit het blogboek van vandaag

Lief Blogboek.


Het is de laatste tijd erg bij mij op de werkvloer.

Ik loop erg gefrustreerd rond, voel me niet prettig op de afdeling waar ze me begin januari plaatste. Je weet dat ik gekeurd ben door het CWI en dat ik als oud WSWer weer mag re-integreren in het reguliere bedrijf. Dit is natuurlijk geweldig goed nieuws, maar ook wel spannend.

Blijft mijn inkomen gewaarborgd en val ik straks niet terug op de WW of bijstand, wie zal het zeggen. Oke even terug naar het begin van mijn schrijven.

Ik zit dus vanaf eind december 2007 weer op de re-integratie afdeling.

Via deze afdeling komen nieuwe mensen ( lees collega's ) binnen, worden getest, geschoold en geobserveerd om vervolgens ergens te worden geplaatst binnen het WSW bedrijf.

Nu ga ik de WSW uit, maar ben op de zelfde afdeling geplaatst waar ik vijf jaar geleden begon.

Na vijf jaar te hebben gewerkt op diverse afdelingen lijkt het me niet zo voor de hand dat ik getest moet worden laat staan getraind. Afijn , Nu zeggen ze dat men ook naar deze afdeling moet als er iemand uit de WSW het reguliere bedrijf in gaat. Kijk en dat is nu het grote raadsel want dat is dus nog nooit gebeurt. Ik ben een uniek geval ( lach lach ). Hoe kunnen ze dat dan zeggen als ik de eerste ben die daar nu zit? Beetje raar nietwaar lief blogboek?

Vandaag waren ze boos op me vanwege het volgende.

Een collega was met een seal apparaat aan het werk toen hij plotseling opmerkte dat de stekker begon te smelten van het apparaat, waarschijnlijk veroorzaakt door een te hoge stroom die door de kabel liep of een dreigende kortsluiting. Ik ben officieel elektromonteur en zag het gevaar hier ook van in.

Ik liep naar een kast waar gereedschap hangt, pakte een tang en knipte het snoer door midden waardoor het onmogelijk wordt dat een andere collega weer het defecte apparaat zal gaan gebruiken met alle gevolgen van dien. Nu zal er eerst een nieuwe juiste kabel snoer met juiste stekker gemonteerd moeten worden alvorens het apparaat weer kan worden gebruikt, goeie actie lijkt me.

Het defecte snoer met stekker vervangen door een nieuwe en het dreigende gevaar geweken.

Nee dus !

Mijn provocerende gedrag werd niet getolereerd door de werkleider. Ook de collega's van de technische dienst begonnen me met termen om de oren te slingeren die ze blijkbaar ooit eens op een snel cursus hebben geleerd want het kwam erg lachwekkend op me over. Even ter duidelijkheid. Ik ben in het bezit van het diploma laagspanning deskundige installatie verantwoordelijke. Lijkt me goed genoeg om dan deze actie te ondernemen.

Niet dus !

De consequenties die hier weer aan hangen zal ik met gebogen hoofd op me namen ( AU ! ) en laten we het hopen dat het erg meevalt want op het vernielen van bedrijf eigendommen staan flinke straffen.


Dan nog iets over gisteren.

Je weet lief blogboek dat het om vier uur einde werktijd is.

Gisteren stond ik met een stel collega's bij de deur wat te dollen.

Blijkbaar was dat voor een wat onnozele werkleider provocerend gedrag, want er is een verslag van gemaakt. Flauw he?, dat vind ik nou ook !


Ik doe toch niks verkeerd? . Waarom gooien ze het altijd op provocerend gedrag.

Als er iemand is die een ander ergens mee wil helpen ben ik dat wel.

Zullen ze me ooit met rust laten?



Je krakertje.




2 opmerkingen:

Michel zei

Lijkt ons bedrijf wel..kinderachtig gedrag van de leiding, willen zich zelf laten gelden kennelijk..Hou je taai kraker!

kraker zei

@Michel:
Het is niet normaal meer hoe ze met het personeel omgaan. Regels op regels worden bedacht om maar controle op ons te kunnen hebben.
Het lijkt wel of zijn we gedetineerd zo erg. De mobiele telefoon moet uit. Als vader van 2 dochters wil ik graag berijkbaar blijven als er wat is met mijn kinderen.
Dus protesteer ik tegen deze regel door de telefoon wel aan te houden. Nou dan heb ik ineens provocerend gedrag, belagelijk.

Maar ik trek aan het kortste eind dus doe ik dat ding wel uit.

Tja erg he?


Kraker.