zaterdag 11 augustus 2007

Familie

Van je familie moet je het maar hebben?

Nadat ik vanmiddag met de meiden in de speeltuin was, ( ze hebben heerlijk gespeeld) ben ik met ze bij oma en opa langs gegaan. Hen overgrootouders wel te verstaan, mijn opa en oma . Ze hadden visite van een oude buurvrouw en diens man waar ze al jaren bevriend mee zijn. De ene keer zijn ze daar de andere keer zijn die lui bij hen. Nou krijg ik met regelmaat van de klok van hen te hoiren dat ik contact moet zoeken met mijn vader. Op zich hebben ze gelijk maar de situatie licht even anders.

Ik ben inmiddels bijna vier jaar gescheiden. Daarvoor woonde ik achtjaar op m'n zelf. Vader is een maal bij me komen pissen. Nu woon ik al weer vier jaar in mijn flat, vader is nog nooit een kop koffie komen halen, hij is altijd welkom en de deur staat voor hem open. Waar het aan ligt weet ik niet. Maar het lijkt er op dat de beste man helemaal geen contact zoekt met me al die jaren zelfs geen belletje, moet ik me dan uit gaan sloven om hem op te zoeken? Moet het dan altijd maar van een kant komen?

Nee ! Nee! Nee ! daar pas ik voor.


Zo dat is er uit.


Gelukkig heb ik met mijn grootouders wel een goede band en bij m'n pleeg moe in W. kan ik alles vertellen, daar heb ik ook een geweldige band mee. Maar voor de rest?



Goh nou niet zo'n bepaald leuk blogje.

Ach het lijkt wel of ik in een dagboek aan het schrijven ben .



4 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja hier kan ik maar 1 ding op zeggen: je moet alleen contact zoeken als je dat zelf wil, niet als een ander dat wil. Doe wat je hart je ingeeft, dat lijkt mij het beste.

kraker zei

@pamitsha:
Dat zijn nog eens wijze woorden :-)
Daar heb je helemaal gelijk in.
Het is natuurlijk wel vervelend om het telkens maar weer aan te moeten horen.
Op zich ben ik het wel gewent maar in het bijzijn van anderen die hier niets mee te maken hebben'zoals de visite' voelt dat vervelend.

Gelukkig luister ik welnaar mezelf en doe ik wat m'n hart me ingeeft. tja het blijft wel m'n vader dat is waar, en ik had graag een goed contact willen hebben.Helaas komt dat van 2 kanten.

kraker zei

Oeps kleine corectie.
Ik bedoelde te zeggen dat het van 2 kanten moet komen, anders heeft het geen zin.

Anoniem zei

Ja het is vervelend om dat elke keer weer te moeten horen. Zelf hoor ik het ook al jaren, heb al meer dan 20 jaar geen contact met mijn ouders en nog steeds zijn er mensen die vinden dat ik dat wel moet hebben. En het is inderdaad vervelend als je dat telkens weer moet uitleggen aan mensen die er niks mee te maken hebben. Dat went denk ik nooit.