vrijdag 17 augustus 2007

Roze Mem



In een plaatselijk huis aan huis blad stond deze foto van Ús Mem.

Ús mem is een ode aan de Friese stamkoevee, het is een bronsen beeld dat is geschonken door veehandelaren ergens in de vijftiger jaren.

Maar waarom nu roze?
Als protest tegen Homohaat !

Us Mem werd roze geverfd als protest tegen het mishandelen van homo's het afgelopen weekende in Amsterdam.

Ik vond het een erg leuke foto en een kei van een actie.

We leven in een wereld waar homo's en hetero's in harmonie met elkaar leven, blijkbaar denken de daders van de mishandeling dat dus niet.

Ik vindt het onacceptabel dat je hier in nederland in elkaar wordt getimmerd als je met je homo vriend of vriendin hand en hand over straat loopt.

Ik vindt er niks raars aan om een homo stel te zien lopen, zag laatst nog 2 jongens zoenen met elkaar, So What? Laat ze toch met rust?

Het zijn ook mensen?

Daarom deze foto op dit weblog.
Nogmaals,

Goeie Actie
die roze koe.


Deze foto van dichtbij laat duidelijk zien wat de doelstelling van deze actie is.

Bron van de foto Homo.Web-log.nl

4 opmerkingen:

Billy zei

ik ben het volkomen met je eens, kraker. Waarom moeten mensen (?) anderen wat aandoen, enkel omdat ze niet zijn zoals zijzelf verwachten???

kraker zei

Of ze zijn bang voor het voor hen onbekende hugo.
Net als in demiddeleeuwen met de kruiden vrouwtjes, ze belandenvaak op de brandstapel als heks.
Nu weten we dat het homeopaten zijn.
Bedankt voor je reactie.
Zo te zien ben je zelf ook een blogger , maar helaas kan ik niet op je blog komen.
Waarscheinlijk staat je profiel uit.

Michel zei

Hé een Gay-koe, weer eens wat anders dan een zeekoe! :-P Ludieke actie wel. Mem is inmiddels weer bronsgroen neem ik aan?

kraker zei

@MICHEL:
eH Ja Mem is weer in haar oorspronkelijke kleur.