dinsdag 10 april 2007

Eet smakelijk

Tjonge wat een dag.

Ik denk ik schrijf alvast een weblog, wat kan het ook schelen ik ben nog wakker..

De hele middag en avond ben ik met de PC bezig geweest van een oud collega.

Nou niet bepaald een leuke bezigheid, de PC is het slachtoffer geworden van het Vundo virus, een Trojaans paard wat ad ware en spy ware op zijn pc zet, en continu een schermpje tevoorschijn tovert met de vervelende opdringerige vraag om drive cleaner te installeren. Wat ik ook probeer het vervelende geïnfecteerde bestand blijft domineren. Ik denk dat format nog de enige optie is. Meestal gebruik ik dat als allerlaatste paardenmiddel maar nu, ik denk dat ik geen andere keuze heb.

Hij moet eerst maar eens een Backup gaan maken.

Zo en nu even een ander onderwerp.


De paasdagen waren rustig, ik ben wat aan het opruimen gegaan en stond weer eens in de keuken iets lekkers te maken heel erg gemakkelijk.

Het volgende heb je nodig.

500 gram Pasta (penne)

olie ( olijf olie)

1 ui mogen ook 2 zijn

2 tot 4 teentjes knoflook

1 stronkje broccoli

1 courgette

1 pakje koksroom

1 pakje gorgonzola – mascarpone

witte wijn

pijnboompitten

zout en peper


  1. Snijd de ui in snippers en fruit het in een wok of hapjes pan. Voeg er de uitgeperste knoflook aan toe en de in plakjes gesneden courgette. Laat het even staan en doen er dan de broccoli roosjes bij.

    Voeg de koksroom, de gorgonzola- mascarpone, en een flinke scheut witte wijn toe en dek de wok of hapjes pan af met een deksel. Laat het vijf minuten koken.

  2. Kook in vijftien minuten de pasta beetgaar.

  3. Voeg naar smaak peper en zout toe en serveer het met gebakken pijnboompitten


Dit smaakt echt heel erg lekker, en is erg gemakkelijk klaar te maken.



2 opmerkingen:

Anoniem zei

Klinkt goed! Heeft koksroom nou nog voordelen boven die gewone goedkope steriele room uit pakjes?

kraker zei

@aargh:
Koksroom is beter betand tegen de warmte, het gaat minder snel schiften. het heeft te maken met het vetgehalte, volgens mij hoe minder vet hoe minder snel het gaat schiften maar dat kan ook anders om zijn.
Trouwens nog van harte welkom op mijn weblog en bedankt voor je reactie.