maandag 30 april 2007

Voetbal fans en een Verliefd stel

Onderweg in de trein kwamen we ze tegen.

Supporters van een Friese voetbalclub, alles in het wit en blauw aangevuld met Friese pompeblêdden. Alvast een feestje bouwen voor wat komen gaat, zeker van hun overwinning zal ik maar zeggen terwijl hun club ook kan verliezen. Nee ze waren zo zelf verzekerd van de overwinning dat ze al met een biertje in de trein zaten te zingen. Voor de een irritant voor ons wel grappig want de kinderen vonden het allemaal wel leuk en ik moest ook wel in me zelf lachen om deze komieken. De een had op zijn T-Shirt het woord hillewise staan, wat Fries is voor halve gare dus dat T-Shirt paste wel bij hem. Toen deze supporters onderweg uitstapten en de trein zijn weg vervolgde, zagen we op een ander station een jong stelletje elkaar zoenen. Mijn oudste dochter vond dit zo interessant dat ze me vroeg of het stel verliefd was. Ik kon alleen maar constateren dat dat wel zo moet zijn, want het leek me zo te zien wel een heftig verliefd stel. Nu ben ik niet van plan om het hele spel op te gaan schrijven , maar op een moment liepen ze het perron over, waarna mijn dochter H me zij dat ze een plekje gaan zoeken om te zoenen. Ik moest serieus blijven terwijl ik mijn lachen bijna niet kon inhouden. 6 jaar en nu al zo'n kijk op de wereld, prachtig toch. De trein begon te reiden, en wij moesten afscheid nemen van het verliefde paartje. Eenmaal weer thuis in de stad dacht ik er nog even aan terug en moest lachen. Ik heb besloten het op te gaan schrijven. Zie nu het resultaat. Weer een leuke anekdote, en weer iets meegemaakt dit weekend.


Tot blogs.



Geen opmerkingen: