woensdag 11 april 2007

Hanenkam en een gepatchde lederen jacket .

Hanenkam en een gepatchde lederen jacket .


2 Metal liefhebbers en een punker. Een leuk gesprek, een leuke anekdote. Vanmiddag om een uur of vijf moest ik boodschappen halen. Snel even langs de LIDL en C1000, lekker dichtbij en goedkoop. In de winkel viel mijn blik ( nee geen snert ) op drie wel heel speciale jongeren, allen leren jacks aan waarvan eentje met een heuse ware hanenkam. Tijdens mijn wilde Motorclub Heavy jaren ben ik ook metal en hardrocker geweest, nou ja zelfs nu nog houd ik van de lekkere harde muziek, als ik een beetje down ben en even lekker wakker geschud wil worden. We raakten in gesprek over de hardrock en heavy metal van de jaren 80, woorden van heftig cool en gaaf vlogen me om de oren. Ze vertelden over een kraakpandje in de stad en dat het s'nachts erg koud is. Er was geen verwarming aanwezig. Tja het leven van een kraker gaat niet altijd over rozen. Ik heb ze wat tips meegegeven, zodat ze zeker elektra konden gebruiken, en en elektrisch kacheltje konden gebruiken. Misschien hebben ze er ook nog aardgas, kunnen ze een hapje klaarmaken. Stromend water zal wel niks worden maar met een paar goede jerry can's en een benzinepomp in de buurt moet dat geen probleem zijn. Vervolgens gingen ze hun weg richting kraakpand. Geweldig om weer eens een paar krakers te ontmoeten. En ik maar denken dat de kraakbeweging een beetje op z'n reet lag.

Oke het zal hen wel om de kick gaan, om oude leegstaande panden tijdelijk te bewonen, of als clubhuis te gebruiken. Maar het blijft spannend, en leuk.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nee, de kraakbeweging ligt zeker niet op zijn gat.. hier in de stad zijn ze er ook nog steeds. Soms verzorgen ze zelfs rondleidingen langs alle kraakpanden en mag je bij sommige binnen kijken.
Ze zijn dus nog steeds actief.

kraker zei

@pamitsha:

Kijk eens aan dat is leuk om te weten, Hier in de stad zijn er ook alweer pandjes gekraakt. Ze maken er echt iets gezelligst van. Alhoewel het hier in de stad wel een kick is om lege bedrijfspanden te kraken. Tja groot groter grootst zal ik maar zeggen