vrijdag 8 juni 2007

Hoe krijgen ze het voor elkaar

Hoe krijgen ze het voor elkaar,

Meestal zijn ze helemaal alleen, per fiets of brommer.

Twee tassen aan het stuur, de fietstas vol en op de bagage drager staat een doos.

Tussen hun benen nog een tas en zo op naar huis.

De kanjers die ondank de omstandigheden een poging doen om de boodschappen thuis te krijgen.

Met gevaar voor ongelukken bewegen ze zich door het verkeer. Het zijn de minima's die niet anders kunnen, ze hebben niet de middelen om een auto aan te schaften, verdienen niet meer dan het minimum of bijstand, en redden zich toch maar mooi.

Of toch niet?

Wie zal het zeggen?

In ieder geval verdienen ze mijn respect.

Als ik het zo aanzie denk ik :

Hoe krijgen ze het voor elkaar.

Zo nu snel mijn fiets pakken en mijn twee tassen en dan op naar de LIDL voor mijn boodschappen.

Zucht.


Geen opmerkingen: