zaterdag 13 september 2008

Oude afiches van de kraakbeweging Leeuwarden Groningen









Hallo allemaal.
Leuk hè die oude krabbeltjes van de kraakbeweging van weleer.


Het woning tekort onder studenten is ook nu nog een schrijnende zaak.
Een redelijke kamer is erg moeilijk te vinden.
Kraker was en is nog steeds een optie.
En dat de overheid dat nu strafbaar wil gaan stellen is te van de zotte.
We doen niks verkeerd en proberen enkel en alleen de leegsteende woningen op een handige en creatieve manier te laten benutten door jongeren studenten of andere woning behoeven de.
En daar wordt door die Polder Taliban van het CDA en de CU een stokje voor gestoken.
De kraakbeweging van toen heeft er maar mooi voor gezorgd dat de student van nu nog steeds in betaalbare en praktische pandjes kunnen wonen.
Panden die toendertijd langdurig leeg stonden. Ik heriner me nog de oude puddingfabriek in Groningen die door kraak weer een functie had gekregen als huisvesting voor jongeren.
En dan de oude Kazerne in leeuwarden.
Door kraak weer in het daglicht gezet en na renovatie geschikt gemaakt voor definitieve bewoning voor jongeren en gehandicapten.
Kraakbeweging ga zo door !

Kraker.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Vandaag op Open Monumentendag waren er in Groningen in het Calmershuis affiches te zien van het Wolters Noordhoff Complex (WNC).

kraker zei

@gelkinge:
Was dat vandaag?
Shit ik was er zo vlakbij.
Assen met de trein.
Moest in hoogeveen zijn, maar die intercity stopte er niet.
In assen stoptrein terug gepakt naar hoogeveen ( LOL ) :-)

Verder welkom op dit blog m en ik zie dat je ook een blogger bent.
Leuk, ik heb al een kijkje genomen op je leuke weblog.
Heel veel mooie foto's wat ik nog moet bekijken.

Groet.


Kraker.