maandag 15 september 2008

Wat een schat van een domme vader hebben jullie tog meiden !

Hoi.

Alvorens ik mijn bed in duik , wil ik dit blog nog even online zetten.

Wat een avontuur, waar zal ik beginnen.

Oke we gaan even terug naar afgelopen vrijdag.

Ik had lekker een ATV dag geregeld en had met mijn maat A afgesproken het weekend door te brengen in Hoogeveen.

Vrijdag middag om een uur stapte ik in de trein richting Zwolle, om in Meppel over te stappen op de stoptrein richting Groningen.

So far so good, alles ging gesmeerd.

Eenmaal in Hoogeveen gezellig bij A aan een Amsteltje ging mijn mobieltje.

Het was mijn vechtgenote die me vroeg of ik mijn oudste dochter kon hebben.

Ze was niet te genieten en als zij bij mij zou zijn had mijn jongste dochter en haar moe even het weekend rust.

Nou, helaas ik zit in Hoogeveen dus het word hem even niet, was mijn antwoord. Natuurlijk zijn de vrienden erg makkelijk,

dus kon Dochter H gewoon naar Hoogeveen komen.


Na een leuk weekend moesten we gister middag weer op huis aan.

Nou komt het:

Ik had mijn Mobiele telefoon in aller ijl laten liggen bij A,

waardoor ik niet kon bellen .

Ach jammer dan, het is maar een telefoon dacht ik,

die haal ik over 2 weken wel weer op.

De trein komt er zo aan, en Mijn ex wacht over 1,5 uur op het station dacht ik zo.

Als ik nu terug ga dan komen we nog later aan,

en H moet ook nog warm eten.

Ik had een tijd afgesproken dat we in W zijn,

dus H brengen en die telefoon later maar ophalen.

Niets aan de hand, of toch wel?

Even later klonk een drie tonige ding dong ding, hier volgt een mededeling:

De trein naar Zwolle heeft een vertraging van 15 tot 20 minuten.

Nu hadden we wel een probleem, onze aansluiting moesten we missen

en ik kon niet bellen.

Dom dom dom, had ik nou maar wel die telefoon meegenomen ,

dan had ik kunnen bellen dat we wat later kwam.

Het telefoon nummer Stond enkel in mijn mobieltje, waardoor ik ook niet vanuit een cel kon telefoneren.

nou ja maar hopen dat mamma op ons wacht.

Nou mooi niet he?

Na bijna een uur te hebben gewacht meende ze dat we een trein later

hadden genomen.

Ze wist niet waar we waren en had netjes naar mijn mobieltje gebeld,

maar die had ik niet bij me.

Weer een domme zet van mij.

Na H thuis te hebben afgezet, begon ze te huilen.

Ze had haar vriendinnen boekje, een barbie knutselboek

en een knuffel laten liggen in Hoogeveen.

Nou dan haalt Pappa die toch voor je op,

krijg je die zodra je weer in Leeuwarden bent.

Probleem opgelost !

Ik weer terug naar Hoogeveen.

Eenmaal in Zwolle stapte ik op de intercity naar Groningen.

Eenmaal in de trein herinnerde ik me wat er op het

mededelingenbord stond.

Assen, ik heb Hoogeveen er niet tussen zien staan.

Weer een domme zet? Ja!

Even later passeerde ik een leuk optrekje

wat het station van Hoogeveen bleek te zijn.

Ja daar stond ik veel later in Assen.

Nou ja de trein maar terug nemen,

spul ophalen van mijn dochter en terug naar Leeuwarden.

Al wordt het Half vijf dacht ik ,

wat kan het mij nou ook nog verrotten.

Om half twaalf stapte ik in Leeuwarden

op de stadsbus richting kraakpand.

Maar wel met de telefoon in mijn broekzak

en het belangrijkste.

Mijn lieve dochter haar spulletjes.

Sommigen zullen me wel voor gek verklaren,

maar voor mijn kinderen ga ik door het vuur.

Amen !


Kraker





2 opmerkingen:

Michel zei

Dat gereis is mijn ouders en mijn zus al een keer overkomen; je denkt naar Hoogeveen te reizen en belandt in Assen. Het ligt op het Intercity traject maar je kunt er alleen stoptreinen nemen :-)
PS: Dank voor je reactie, je belt maar eens.. heb je m'n nummer?

kraker zei

@Michel:

Tja dat is door al het gehaast eventjes langs me heen gegaan Michel :-)
Maar Het gelukkig allemaal goed gekomen.
Enne ja ik heb je nummer.
Ik kan niet meer zo gemakelijk bij m'n tante slapen nu, dus wil ik het gaan combineren met een Hotel Arangement waaronder een fiettocht of zo of een bezoek een de dierentuin met natuurlijk de gezellige kroegen en een overnachting in een hotelletje.
Dit alles lijkt me erg leuk om te doen.

Maar dan bel ik je ruim voor de tijd zodat we het een en ander kunnen kortsluiten.

Groet.