donderdag 12 juli 2007

Het spoor , de werkzaamheden en de man


Fototje even gejat van skoeps.nl heel toepasselijk want skoepen in het liwwades betekend stelen in het nederlands (lol)

Werkzaamheden aan het spoor wat gaat duren tot 17 juli.
Nou daar gaan we.
Om kwart voor twee stond ondergetekende met zijn twee dochters te wachten op de bus die ons heen en weer pendelde tussen de stations, de werkzaamheden aan het spoor waren de reden dat we in hoe zal ik het zeggen, nogal luxe touringcars werden vervoerd. Onderweg was het erg heet in die bus, nou ja dan maar proberen om de airco aan te zetten. Draai draai niets, ook geen frisse lucht. Nou ja dan maar op hoop van zegen. De kinderen hadden van de NS een schuif puzzeltje gekregen en vermaakten zich prima. Zo af en toe werd er gevraagd of ik even kon helpen.
Eenmaal aangekomen in Heerenveen om kwart over twee stond de trein al gereed, we vertrokken om 3 minuten voor half 3 dus dat ging gelukkig volgens schema. In de trein zat achter mij een meneer te slapen, een blik bier van een halve liter op het tafeltje naast hem. Goedemiddag dames en heren klonk een vriendelijke stem even later door de wagon, het was de hoofdconducteur die ons vroeg om het plaats bewijs. De man achter mij was niet wakker te krijgen en wat de conducteur ook probeerde, het had geen effect. De man sliep gewoon door, nou dan maar even de collega oproepen en vervolgens verder gaan met je werk dacht deze kaartjes knipper. Na onze kaartjes te hebben bekeken en de kinderen een leuk plaatje van de efteling te hebben gegeven, verliet de conducteur de even de trein, een station in aantocht en er moet wel iemand zijn om de deuren te openen. Kijk eens aan de man achter mij geeft ook weer een teken van leven,, nou ja straal bezopen probeerde het te staan om vervolgens verward te gaan zitten. Hij brabbelde iets over Heerenveen, nee je kan niet in de verkeerde trein zitten , je bent net ingestapt mijn vriend. De conducteur was er ook weer, geen kaartje ? Tja dan zult u van mij een plaatsbewijs moeten kopen meneer?. Totale kosten zeventig euro, Oei dacht ik dat is een hoop geld voor een enkeltje Vlissingen. Toen de man ook nog bleek te beschikken over te weinig contanten was de maat vol voor deze conducteur, die uiteraard heel vriendelijk bleef, maar de man vroeg om zijn indentietijdsbewijs en een recent adres. Waarschijnlijk om het proces verbaal op te sturen. Nou ja, de kids waren op tijd en even later ging ik de zelfde weg weet terug. Tot het eindpunt Heerenveen om vervolgens per luxe touringcar te worden vervoerd naar de Hoofdstad.
Gelukkig is het de volgende keer weer klaar en kunnen we weer instappen in Leeuwarden en gewoon blijven zitten.
Wel omslachtig en een hoop gedoe zo.
Zo nu eens kijken of het nog lukt voor donderdag morgen om dit bericht te posten.
Nee weer mislukt nou ja dan maar snel slapen gaan.
W
E
L terusten allemaal.

Geen opmerkingen: