woensdag 22 november 2006

Tekoop 10 euro voor de prijs van 13 euro

Als ik u 10 euro te koop aanbied voor de prijs van 13 euro zou u het dan kopen?

U lijkt wel gek. Toch zijn er mensen die het wel doen, simpel omdat ze niet anders kunnen.

Gisteren was ik in drachten voor een cursus van de ABVA/KABO en wat ik daar hoorde fronste mijn wenkbrauwen en deden mijn haren overeind staan. Ik zal het u proberen uit te leggen. Ons bedrijf heeft 3 vestigingen, Drachten, Heerenveen en Leeuwarden. In Heerenveen moeten alle medewerkers die iets uit de kantine willen halen betalen met een chipknip. Contant betalen is niet meer mogelijk. Het is mogelijk om een chipknip prepaid kaart te kopen met een tegoed van 10 euro.

Helaas zitten er nogal wat haken en ogen aan deze kaart, u betaal er namelijk 13 euro voor. Ja Telkens weer zijn vele collega's een dief van hun eigen portemonnee. Administratie kosten wordt er gezegd. Ja ja dikke wist dus, zo kunnen we allemaal wel snel rijk worden, niet erg sociaal tegen over collega's die al het minimum verdienen. Nou dit is nu meteen aandachtspunt nummer zoveel met de hoogste prioriteit waar de bond iets aan moet veranderen. Ik hoop dat dit lukt.

Het is toch te gek voor woorden dat je 13 euro betaald voor een prepaid chipknip kaartje van 10 euro.



2 opmerkingen:

AnJoyMe zei

Wat belachelijk, zeg... en elke keer weer? Onvoorstelbaar...
Kan er daar niet onderling iets geregeld worden? Iemand met een chipknip die voor meerdere mensen betaald, en dan contant met die mensen afrekent? Ja, vergt ook weer een hele administratie natuurlijk...
Klopt gewoon niets van...

kraker zei

Dat zou een oplossing kunnen zijn.
Ook een oplaad automaat waar je de chipknip kaart kan opladen zou een inovatie zijn.
Er werken namelijk ook mensen uit tehuizen die van hun leiding maar 1 euro mee krijgen.
Met zo'n oplaad automaat zouden ze gewoon die euro op hun kaart kunnen zetten en alsnog wat lekkers kunnen halen. K heb bij Frieslandfood gewerkt het was toen CCF en daar hadden ze een magneet kaart met een oplaad apparaat waar je minimaal een kwartje op kon zetten. Gooide ik een gulden in de oplaad automaat dan werd dat naqar mijn kaart geschreven en kon ik soep en een ijsje halen . Zo iets zou een optie kunnen zijn.
Nee 13 euro betalen voor 10 euro tegoed is dikke oplichterij.
Wat je zij, iemand die zijn chipknip oplaad bij de bank en dan contant afrekent met collega's zou een goede oplossing kunnen zijn. Ja dat lijkt mij een sociale oplossing.