vrijdag 24 november 2006

Zie ginds komt de roeiboot

foto : Jasper Hutten - (Wijhe)

Morgen zaterdag 25 november is de grote dag voor mijn beide dochters en voor de vele kinderen uit het dorp. Ze mogen namelijk mee op de boot van sinterklaas, en ze zitten er helemaal vol van.


Op zaterdag 25 november zal sinterklaas aankomen in wijhe.Als alles goed verloopt zal de Pakjesboot om ± 13.45 aankomen aan de Loswal in Wijhe. Zoals ieder jaar hoopt de Sint dat er weer heel veel kinderen zullen zijn die hem willen vergezellen vanaf Deventer op de boot naar Wijhe.


nmiddels is duidelijk geworden dan op de boot van Sinterklaas die onderweg is naar Wijhe, grote paniek is uitgebroken, want de schatkist is leeg!! Hoe moet Sint dan voor cadeautjes zorgen voor alle kinderen in Wijhe? Sint en zijn Pieten hebben geen idee hoe het kan dat de schatkist leeg is, want er is toch één Piet die altijd heel goed op de inhoud past, maar deze Piet is verdwenen……… De Pieten die alvast vooruit gegaan zijn, zijn wel verbaasd dat deze Piet ook al in het Pietenhuis is, maar weten niet dat hij onder zijn baret iets heel anders draagt, namelijk een piratenband…….. Ondertussen laat deze Piet een spoor van aanwijzingen achter, die niet één van de Pieten in de gaten heeft……. Op de boot is er dan ook grote ongerustheid over de verdwenen Piet en de verdwenen schat van Sinterklaas.

Gelukkig varen er ook dit jaar weer zo’n 400 kinderen mee van Deventer naar Wijhe om Sint op de laatste kilometers gezelschap te houden. Zij zullen vast wel door hebben hoe een en ander nu eigenlijk in elkaar steekt en Sint helpen zijn schat en Piet terug te vinden. Hopelijk kunnen zij dit mysterie oplossen………………………..en de schat en Piet terugbrengen bij Sint, zodat er toch nog een goede afloop is!

bron: Airplay radio

Prachtig lijkt hen dat, mee op de boot van sinterklaas met de andere kinderen van school uit het dorp. Ik ben erg benieuwd naar hun verhalen morgen middag. Nou ik hou u op de hoogte. Morgen hoor ik hoe het was, ik ga zelf niet mee de kids zijn dit weekend bij hun moeder en die gaat naar de boot in Deventer. Ik zal ze morgen bellen hoe het was en dan weet ik meer. Ik maak er wel een leuk logje van.


Geen opmerkingen: