zaterdag 5 mei 2007

5 mei bevrijdingsdag in leeuwarden




Bevrijdingsfestival in de Friese Hoofdstad.

Elk jaar op 5 mei organiseert de leeuwarder Horeca en diverse andere instanties het bevrijdings festival. Veel muziek en diverse andere items komen aan d orde, het is een drukke en gezellige boel in de leeuwarder binnenstad. Ik dacht ik zal er eens een kijkje nemen, dat is gezellig en ik ben weer eens even leuk op stap. Alvorens ik me in de stad waande nog snel naar de LIDL ( lekker dicht bij en goedkoop) voor mijn boodschappen, om per fiets de reis voort te zetten richting leeuwarder binnenstad. Nu maar hopen dat het niet te druk is en dat ik er met de fiets doorheen kan komen.

Halt security haha nee meneer u mag niet naar binnen met uw fiets, u kunt hem daar neer zetten.

Nou nee ik had de fiets tassen vol boodschappen dus ik koos eieren voor mijn geld en ben rechtsomkeert gegaan richting mijn groot ouders, in de veronderstelling dat daar mijn fiets met de boodschappen wel mocht staan. Pake en beppe wonen heel dicht aan de rand van de binnenstad, waardoor het een kwartiertje tot tien minuten lopen is. Gelukkig waren ze thuis en naar een kop DE ging de mobiele telefoon. Het was mijn toenmalige vriendin J die me op belde met de belangstellende vraag hoe het met me was. Nou goed ik heb zin om even in de stad te kijken bij het bevrijdings festival, heb je zin om mee te gaan?. Nou zeker, leuk , kom hier maar naar toe ik heb gekookt voor twee, kan je gelijk een hapje mee eten. Het smaakte verrukkelijk en na de maaltijd zijn we samen de stad in geweest. Er stonden diverse kraampjes want een gezellige braderie hoort er natuurlijk allemaal bij. We hebben een rondje gemaakt over de groene weg, door de prinsentuin en zo weer terug waar we vandaan kwamen. Na afloop zijn we naar mijn flat gegaan om nog wat te drinken. Om 21.00 uur draait er op het gouverneurs plein bij het oude stadhuis nog een film in het openbaar, maar of ik er heen zal? Ik weet het nog even niet.



Geen opmerkingen: