zaterdag 26 mei 2007

Dagje apenkooi deel 2


Wat een leuke dagje had moeten zijn liep weer eens uit op een drama.

Zo als wel vaker had ik mijn grote vriend murphy weer eens mee, bekend van zijn wet.

En zoals gebruikelijk met murphy in de buurt gaat er dan weer eens wat fout.

Vanmiddag ging ik met de kids naar monkeytown hier in Leeuwarden, een klim en klauter speel paradijs met ballenbak, glijbaan, springkussens en nog veel meer.

De dag was perfect en de kids vermaakten zich prima. Ik nam van tijd tot tijd een kop koffie met een gevulde koek en betaalde dat contant. Ik haalde mijn portemonnee uit mijn binnenzak en rekende af, niks aan de hand. Om half vijf vanmiddag moest er nog een paar boodschappen worden gehaald en zette ik de kinderen op de fiets om scheef de weg over te steken naar de LIDL C1000 en de slager nog geen 200 meter verder op. Snel nog even de flessen ingeleverd en de kids even lekker in de ballenbak gedaan bij kidsland waar ze lekker onder begeleiding kunnen spelen, waarna ik de LIDL binnenliep om de boodschappen in de kar te laden. Eenmaal bij de kassa kreeg ik de schrik van mijn leven, mijn portemonnee was verdwenen, spoorloos en waar ik ook keek niets.

Snel terug naar monkeytown om te vragen of ze het hebben gevonden. Nee helaas niets gezien, nee dat zou volgens de wet van murphy ook moeten kloppen. Nou ja ik wens de zwerver die er mee vandoor is gegaan veel geluk met het geld op voorwaarde dat hij daarna even de beurs bij het politie bureau brengt want dan kan ik mijn ID kaart, Voordeeluren kaart, SP ledenpas, Bankpas, pasfoto's van de kinderen, inkooppas groothandel, clubkaart van de voetbal, pasjes van de videotheek mijn ziekenfondszorgpas en mijn ponsplaatje weer terug krijgen.


Zo nu nog even het clublied:

ADHD olé olé

ADH ADH ADHD olé olé

Hieperde piep hoera.

Nee niet leuk.


Maar de kinderen hebben zich vermaakt en dat is belangrijk.

Ik maak me om dat stomme geld niet zo druk. Wel om de foto's en mijn voordeelurenkaart want ik moet hiermee mijn kinderen weer terug brengen met de trein. Zij een railrunner kaartje en ik met korting een dag retour. Zo wordt het weekend wel heel duur.


Geen opmerkingen: