donderdag 12 oktober 2006

Afvoer Verstopt

Een AEG laat u niet in de steek

Deze reclame jingle kennen we allemaal van de radio en tv.

Helaas de waarheid kan soms anders zijn vooral als je denkt de was te draaien, en even later de keuken in wandelt waar de wasmachine is geïnstalleerd.

Vanmiddag na het werk zou collega A. Bij me eten, we hadden het begin van de week al afgesproken en vandaag zou ze na werktijd met me mee rijden om bij me te eten. We eten witlof in knoflook roomsaus met gepureerde aardappelen en een hamburger. Op zich simpel te maken en het duurt niet lang. OK terug naar het begin. De wasmachine stond te draaien en ik ging een kijkje in de keuken nemen, ook zou ik alvast witlof gaan snijden en 2 hamburgers bakken, aardappelen koken, pureren en het eten opdienen. Goed het eten was klaar en smaakte ons best, en na dat we de afwas hadden gedaan en snel nog even een kopje koffie te hebben genuttigd bemerkte ik dat de wasmachine gestopt was met pompen en centrifugeren. Mooi nu kan ik de was gaan ophangen. Eenmaal in de keuken stond ik bijna tot aan mijn enkels in het water. Gatver dacht ik nu heeft mijn AEG het begeven en is lek, of er is een slang gesprongen wat weer echt iets voor mij zou zijn. Ik ben nogal erg bevriend met meneer murphy en zoiets past wel in mijn wat chaotische leventje. Gelukkig was het afvoerpijpje waar de slang van de waterpomp op aan is gesloten verstopt. Het woonbedrijf waar ik de flat van huur heeft naast het aanrecht een afvoer pijpje gemaakt waar eventueel een wasmachine of vaatwasser op aan kan worden gesloten. Op zich een wat rare manier van doen maar in de douche zou het niet mogelijk zijn wegens ruimtegebrek. Ik heb nog wel een berging/CV hok en daar zou het moeten kunnen. Ik vind het in de keuken waar etenswaren worden bereid niet zo heel erg slim om daar een aansluiting te maken voor een wasmachine. Maar ja ik ben het woonbedrijf niet en er zijn er wel meer gek. U begrijpt het al na de hele keuken gedweild te hebben zou ik proberen met een trekveer de verstopping door te prikken en zo weer de weg vrij maken. Helaas door de vele haakse bochten (loodgieten kunnen ze ook al niet) Kwam ik niet verder dan het eerste bochtje. Het was een troep van heb ik jou daar dus rest mij niets anders dan de hele keuken uitmesten. Alles afnemen met een sopje en daarna de vloer dweilen. De verstopping laat ik aan het woonbedrijf over of ik koop een flesje gootsteen ontstopper wat nog te proberen valt. Voorlopig de slang maar in de spoelbak leggen als ik de was draai het is even niet anders. Zal deze week die luie lui bellen en dan moeten ze maar eens een blik er op werpen en het maken voor ik een blik op hun werp. En ik verzeker u Van mijn tomaten krijg je wel een bult. In ieder geval is de keuken weer lekker schoon, de was gedraaid en hebben we lekker gegeten. Nu maar hopen dat die afvoerpijp snel weer werkt want zo kan het ook niet.


2 opmerkingen:

Michel zei

Ook in mijn keuken een afvoer en wasmachine, i.v.m. ruimtegebrek.
In de vorige flat kwam het waswater in de douchebak omhoog vanwege een amateuristisch aangelegde afvoer :-( Beter een installateur bellen want die ontstopper is gemeen spul..

kraker zei

@michel:
Ik heb het euvel verholpen ( geloof ik).
Ik heb zaterdag de sifon los gehaalt en daar zat rommel in.
Ook heb ik met een trekveer ( oud elektro geraadschap) de boel even wat door geprikt en toen ik een wasje draaide ging het goed.,