donderdag 5 oktober 2006

mijn rotte Trabant Tipo 1.4e

Omdat ik laatst en klein gaatje constateerde in de bodem van mijn 15jaar oude Fiat Tipo had ik een afspraak gemaakt met de garage om het even snel te laten lassen.

Vanmiddag om vier uur na het werk zou ik er heen en dan duurde het ongeveer een half uurtje tot een uur. Meestal is zo iets snel klaar maar volgens de wet van bartje niet.

We kennen allemaal de verhalen van de flint stones en hun auto.

In die tijd werden auto's aangedreven door met de voeten op de grond te trappelen en zo de auto in beweging te zetten. Na dat de monteur met een hamertje tegen de zijkant van de bodemplaat aan tikte merkte ik pas hoe rot mijn auto was.

Hij hoefde er niet eens een harde ram op te geven, want met een vriendelijk gebaar viel de gehele bodem van mijn italiaanse trabant in stukjes roest. Heb ik dat? Ja! Volgens de wet van murphy zou dat best wel eens heel goed mogelijk kunnen zijn. Ik rijd nu in met de wind in mijn schoenen heerlijk luchtig naar mijn werk. De monteur kon het zo snel niet repareren ( hij wil ook om 6 uur naar huis) . Ik moet een nieuwe afspraak maken voor het laswerk. Kan wat mij betreft volgende week wel even voor dat ik mijn kinderen ophaal. Het is niet gevaarlijk en het zit onder de voeten mat aan de zijkant. De kinderen zitten veilig, niks aan de hand terwijl ik niet bang hoef te zijn dat ik met mijn voeten over het asvalt sleep.





2 opmerkingen:

Michel zei

geen airco meer nodig, goedkope oplossing :-)

kraker zei

@Michel:
haha Echt wel :-P
Goedkoop rijden zo, even aan trappelen en hupzakee karren maar :-)
Ik zal deze week een afspraak maken voor het laswerk.
Moet binnen kort naar mijn tante in emmen en het zou sneu zijn dat ik word bekeurd voor het op de snelweg zitten zonder auto :-P