maandag 5 maart 2007

Het gesprek in de trein


Vrijdag middag 12:00 uur de trein naar Zwolle. Ik ben onderweg om mijn kinderen op te halen, ik heb er erg zin in en volgens de telefoon gesprekken de kids ook. Op het station heb ik nog een SPITS weten te bemachtigen zodat ik lekker ontspannen tijdens de treinreis van m'n krantje kan genieten. Naast mij gaat een jonge vrouw zitten, ik denk een jaar of 20. Waarschijnlijk een studente, half lang donkerbruin haar zover ik het snel even zie. Ik let er niet zo op en lees rustig mijn SPITS. Ineens haalt ze een Nederlands studieboek uit haar tas tevoorschijn en we raken in gesprek. Nederlands lijkt me opzicht best wel een moeilijke taal als studie of valt het wel mee? , nee best wel pittig. Ze vertelde dat ze naar Arnhem moest om tentamen te doen en dat ze best wel zenuwachtig was en probeerde om nog wat naslag werk te doen. Ik vertelde dat ik mijn kinderen op ging halen en dat ik haar niet verder wilde storen nu ze nog wat wilde gaan leren. Ik begon weer te lezen in de SPITS en zij in haar studieboek. In de speakers klonk station Zwolle, ik geef mijn SPITS aan haar en wenste haar veel sterkte met het tentamen. We nemen afscheid waarna ik in de trein overstap op weg naar mijn kinderen. Ik hoop maar dat ze op tijd komt. Ik was in ieder geval volgens afspraak keurig op tijd op het station waarna ik een half uurtje later in dezelfde trein terug naar Leeuwarden vertrok. Nu weliswaar met mijn kinderen er bij voor een tof weekend in Friesland.


Geen opmerkingen: