woensdag 28 maart 2007

Ochtendrood


OCHTENDROOD



Je hebt in het voorjaar van die mooie zonsopkomsten.

Fel rood staat het als een bal aan de horizon.

Volgens het spreekwoord “water in de sloot” zou je dan regen moeten krijgen.

Ik hoop het niet, dan is het gebeurt met met het mooie weer en dat zou zonde zijn.

Maar wat zeggen ze nog meer spreekwoordelijk, “april doet wat hij wil” we kunnen dus nog van alles verwachten de komende maand. Zullen we dan maar hopen dat het een fraaie maand gaat worden, ik ga er van uit dat het wel goed gaat komen. En zo af en toe een buitje, ach moet ook gebeuren, anders klagen de boeren weer dat hun gewas verdroogd. Vanmiddag naar de fietsenmaker geweest, om mijn tweede fiets te laten opknappen. Het schijnt dat er spaken uit mijn achterwiel zijn gebroken , waardoor het wiel zijn sterkte heeft verloren en nu als een Hoelahoep aan het slingeren is. Nu alles per fiets wordt gedaan – immers ik heb geen auto meer – vind ik het erg handig en praktisch om twee fietsen in goede staat tot mijn beschikking te hebben, zodat je morgens of wanneer je ook maar weg moet niet voor verassingen komt te staan, maar gelijk een fiets tot je beschikking hebt als de ander een lekke band heeft of zo. Je hoeft dan niet eerst die band te plakken dat kan dan later. Omdat het niet meevalt om van een minimum loon te leven hoop ik maar dat de kosten wat mee zullen vallen. Eerst maar eens horen of het wat gunstig voor me zal uitvallen. Gelukkig eet ik nu wel wat ik gisteren wilde gaan eten, ja een beetje lullig om de bankpas te vergeten, ach kan gebeuren ja ! . Rest mij nog een ding ? En dat is dat ik een ieder een fijne avond toewens, rustig aan en tot blogs.




2 opmerkingen:

Di-rect lover7 zei

De dag begint voor mij al vroeg.Vier uur al uit bed.Een buitje is niet erg maar in de ochtend niet.He ik zie je morgen wel weer.Liefs je maatje J.

kraker zei

@ my best friend:
Dank je wel mijn maatje J.
Vier uur, ja das vroeg.
Bedankt voor je reactie.
Kraker.