zondag 11 maart 2007

Oh wat een k.dt ( werkwoord) dag is het vandaag

Weblog vrijdag 9 maart 2007


vandaag een rustige dag. Door de speakers klinkt muziek uit eigen land en in eigen taal. Een standaard procedure op vrijdag ons pijnigen met muzikaal gehuil van tranen heb ik om jou gehuild, Neem voor mij maar een ander en Heb je even voor mij. Door de weeks staat de radio op skyradio en vrijdags op de Nederlandstalige zender. Ik kijk wat om me heen. Verderop in productiehal zijn ze bezig met kopieerpapier. Pakken van 500 vellen worden uit de verpakking gehaald en geteld of het aantal wel klopt. Vinden jullie dat niet stom werk zeg ik? Nee zeggen ze, soms zitten er 460 in de verpakking en dan moeten er nog 40 vellen bij. Tjonge knap hoor? Of dat Nederland zich druk maakt om die 40 velletjes papier die er te weinig in het kopiƫer apparaat zitten. Is de lade leeg dan gooi je hem weer vol. Welke idioot telt nu op kantoor na hoeveel vellen er nog te gaan zijn voor de bak leeg is. Ik ga thuis op de plee tog ook niet tellen of er wel 250 vellen op een rol toilet papier zit. Wat een werkverschaffing, Maar ja er is een fout gemaakt en de klant wil er 500 in een pak. Ik loop hoofdschuddend door en ga verder met waar ik mee bezig was. Zeg nou zelf handmatig papier uit gaan tellen, daar heb je machines voor, kost ook nog minder man uren. He zijn we nu al klaar met onze order? Shit dat is balen wat moeten we nu nog even doen tot de klok van 4 uur. Aaargh Neeee Help. We moeten meehelpen met het papier. Heb ik mijn grote bek maar gehouden denk ik nu, maar baasje zijn wil is wet. En terwijl Wij zijn de wuppies door de speakers klinken, staan we ons te vermannen voor een gefrustreerde vrijdag middag.


Geen opmerkingen: