woensdag 21 maart 2007

woensdag

Woensdag 21 maart 2007


Vandaag verloopt de dag wat onrustig.

Vanmorgen is er bezoek geweest van een vertrouwens persoon, die is aangesteld om met iedereen te praten, over de kwestie die hier binnen ons bedrijf afspeelt. Zoals een ieder in een eerder blog heeft kunnen lezen gebeuren er on sociale dingen die niet kunnen . Misschien kan ik daar beter niet over bloggen maar ik vind dat ik mijn mening mag zeggen en dat zal ik zeker doen zonder een ander te kwetsen of namen te noemen. Om 16.00 uur had ik een gesprek met de vakbond hierover, dit i.v.m

het bondskaderwerk wat ik al vele jaren doe. Als kaderlid zet ik me in voor de belangen van mijn collega's, en vindt ik dat ze een veilige en vertrouwde werkplek moeten hebben. Als ik met m'n eigen ogen dingen zie die niet kunnen, of ik merk dat collega's zich bedreigd of geïntimideerd gaan voelen door wie of wat dan ook, dan zal ik een slecht bonds kader zijn als ik er geen werk van maak en de dader aan de schandpaal nagel. Pff wat was het weer een drukte van jewelste hier!. Als je het mij vraagt, Zou ik zeggen van geef ze allemaal ritalin ( hihi) dan wordt het een stuk rustiger. Nu weet ik ook waarom ik avonds zo snel moe ben. Overdag kost het me zoveel energie om het hoofd koel te houden bij deze drukte en chaos, dat ik avonds helemaal leeg ben.Hoe kan ik er voor zorgen dat ik avonds wat minder snel moe en leeg ben. Ik denk dat ik eens een gesprek met de leidinggevende ga voeren, dan zet ik zeker een stap in de goede richting. Zou die drukte komen omdat er geen orde heerst, dat ze hun gang maar wat gaan? Oke er zijn wel voorlieden maar die kunnen de chaos ook niet de baas. De een spoort de ander aan om ook druk te zijn, zodat het een collectief druk ploegje word. Tevens is er erg veel lawaai door de diverse machines en daar kan je ook wel gek van worden. Affin het zou beter zijn om bepaalde drukke individu in een rustige werk omgeving te plaatsen, met duidelijke gestructureerde opdrachten.


Geen opmerkingen: