vrijdag 9 maart 2007

mooie donderdag

What a wonderful world. Deze woorden zong louis armstrong, ooit werelds grootste saxemo. Als ik donderdag morgen half 9 naar buiten kijk, terwijl de zon in m'n gezicht schijnt, schiet me dat liedje te binnen. donderdagmorgen vroeg al bij het op de fiets stappen, zag ik een prachtige strakke lucht, en gelijk had ik het gevoel van dit kon wel eens een prachtige dag gaan worden. Oké we zaten weliswaar achter glas maar dat mocht de pret niet drukken, alhoewel het donderdagmorgen onderweg op de fiets helemaal niet koud was. Donderdag 9.25 uur. Oké dan ? Koffie pause gehad dus we kunnen er weer tegen aan. Tjakkaa ! Het is half tien als ik dit weblogje zit te pennen. Nou ja wat ik eigenlijk bedoel is dat ik zo af en toe even wat opschrijf als me iets te binnen schiet of als ik iets meemaak, het werk moet wel door gaan. He dat is eigenlijk ook wel een leuk idee om zo over de hele morgen wat te schrijven, ja leuk ! . 10.00 uur De zonneschermen zijn naar omlaag. Oorzaak is dat we door een enorme toename van windmolens op het industrieterrein, te maken krijgen met zogenaamde slagschaduw. Dit wordt veroorzaakt door de zon die parallel evenredig is met de windmolen, en dat veroorzaakt schaduw op het moment dat de wiek in lijn staat met de zon. Aanvankelijk van de windkracht neemt ook de frequentie van de wiekslag evenredig toe. Hierdoor kan het zijn dat bij een draaiende machine je niet goed meer ziet wat je doet, dan wel het lijkt of de machine stil staat. ( Het z.g stroboscoop effect) . 11.00 uur Help ik ben per ongeluk in een discussie beland over pensioengeld. Hoe lul ik me hier nu weer eens uit, Ik heb niet het hele gesprek gevolgd en wilde een grap maken dat helaas opgevat werd als een opmerking. Het begint me langzaam aan duidelijk te worden waar het overgaat, zodat ik 10 minuten later op dezelfde lijn zit als m'n gesprek partners en me er perfect weer uit kan lullen.

Geen opmerkingen: