zondag 10 september 2006

Brommerpech


Vanmiddag was het zo mooi weer dat ik zin had om wat te gaan toeren.
Ik wilde de auto laten staan en eens weer een ritje maken op mijn ouwe trouwe puch.
Nou ja trouw? dat meende ik maar aangetast door de tand des tijds slijten de onderdelen van mijn oude puch natuurlijk ook wel eens. Maar daar denk je dan niet aan tenminste ik niet vanmiddag.

Na de vele dorpjes te hebben aangedaan en te hebben genoten van de natuur kreeg ik het ineens in mijn hoofd om op mijn brommer mijn moeder en mijn stiefvader op te gaan zoeken, iets wat al weer een tijdje is geleden. Vrolijk om me heen kijkend reed ik door de provincie toen ineens met een piepend geluid de motor plotseling tot stilstand kwam. Ik sleutel al jaren met brommertjes fietsen en auto's om dat ik wel wist wat dit betekende. Mijn oude vertrouwde puch had de geest gegeven en was vastgelopen. Naar even heen en weer geduwd te hebben had ik het idee dat hij toch niet vast gelopen was maar iets met de zuiger van de cilinder ( niet al te technisch worden nu) ;-).

Tja wat nu? Mijn mobiele telefoon was ik vergeten en lag nog in de stad. Lopen dan maar al was het nog een dikke 4 kilometer tot het volgende dorp en die rot brommer was toch wel moeilijk duwen.

Blij als ik was toen ik de grote weg had bereikt en tot mijn grote vreugde zag dat er een bushalte stond met de bus route naar mijn stad. Snel het kreng tegen een paal aan gezet slot er op en op de bus gestapt naar huis. Eerst eens W. bellen die heeft een combo( bestelauto) en hij leent hem wel vaker aan me uit. Helaas nog niet thuis waren aan het varen dan maar even proberen of mijn ouwe gabber E te bereiken was ja gelukkig hij is er en ik kon zijn karretje wel even meenemen.

Gelukkig Puch was er nog en was blij dat hij mij zag ik heb hem op op het karretje snel naar huis gebracht waar het lekker in mijn schuurtje kan bijkomen van de schrik.

Nu maar weer hopen dat ik het oude kreng weer kan maken.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

'k Zie broer H. nog sleutelen aan zijn Honda MT... gekregen voor zijn 16e verjaardag die hij tot zijn grote ergernis op vakantie in Zuid-Gelderland moest vieren - eindelijk 16 en nog niet rijden dus.
Dat ding werd zo vaak uit elkaar gehaald... alle onderdelen werden dan keurig op een rijtje gelegd, en wee degene die het in zijn )of haar) hoofd haalde om onderdelen op te pakken...

kraker zei

@anjoyme:

Ik moet er aan geloven en Puch uit elkaar halen om te kijken wat er loos is. Nu de moed verzamelen om er aan te beginnen das te sneller kan ik er weer op rijden.
wel lekker goedkoop naar m'n werk.
ook wel goed voor mijn buikje want nu kan ik eens op de fiets :D