zaterdag 16 september 2006

Zo mooi als het plattelands leven is.











Gisteren (vrijdag) Had ik een snipperdag en het leek me nu eens leuk om een ouderwets bromfiets tochtje te maken door de provincie Friesland. Het weer was perfect, droog zonnig en weinig wind.
De toch ging door de vele 11 steden plaatsjes en heel even had ik het gevoel dat ik de tocht der tochten reed maar schijn bedriegt en na een poosje week ik van de 11 steden route af om gewoon een lekker door de vele dorpjes te tuffen. Heerlijk was het om de geur van het platte land te ruiken.










De geur van het hooi en het vele moois zoals het leven buiten de stad. Ja ik mis het vaak sinds ik 8 jaar geleden hier in de stad ben komen wonen. Hiervoor woonde ik met mijn toenmalige echtgenote in een dorpje vlak onder D waar ooit in 754 bonifatius is vermoord. Het mooie van het leven buiten de stad is de rust en ruimte die het te bieden heeft, Met grote regelmaat begint het bloed te kriebelen en wil ik maar een ding terug naar het dorp en weg uit deze stad. Ik heb dan ook enorm genoten van deze tocht en sloot de dag dan ook af met een bezoek in de stad van jopie huisman W. want mijn ouders wonen daar en mem sil wol kofje ha ( moeder zal wel koffie hebben). Al met al een geweldige middag met veel bezienswaardigheden zoals een oude Amerikaanse watermolen, paarden en veulens, het vee en de vele dorpjes.

Geen opmerkingen: