zaterdag 9 september 2006

wat zal ik nu weer eens eten vanavond


Dat is altijd weer een vraag die ik me zelf stel.
Het aardappelen met groente verhaal is zo gewoon geworden dat ik zo af en toe wel eens het internet afstruin naar wat nieuws:-). Zo ook vandaag weer na een dag van luieren en thuis de boel schoonmaken komt uiteindelijk weer de vraag wat zal ik eten.
Jawel computer aan internet op googelen en jaa hoor daar was ie dan?
SPAGHETTI 'LUCULLUS' moeilijk? Helemaal niet !.
Komt ie:
Spaghetti koken in ruim water met zout afgieten en warm houden.

Ham in smalle reepjes snijden en een ui snipperen oh ja de ui moet wel gepeld zijn anders geeft dat weer een bende. een flinke klont boter in de pan en de ham en het gesnipperde ui fruiten.

Eieren los roeren met geraspte kaas en slagroom. Boter verhitten tot het schuim wegtrekt.

Het eiermengsel in een grote kom doen en de kom in heet water zetten en scheut voor scheut de hete boter er door roeren, Oh ja de eieren mogen niet stollen.

De spaghetti en het hammengsel door het eiermengsel in de kom scheppen en op smaak brengen met peper en zout.

Dan nog wat gewassen en droog gemepte(geslagen) peterselie fijn snijden de spaghetti in borden verdelen en de peterselie over de spaghetti doen.

Hierbij mag wat gemengde salade en een glas wijn.
U begrijpt natuurlijk wel dat het buikje van kraker weer goed gevuld is.

Nu maar weer uitbuiken ;-).

kraker.

Met dank aan collega A. voor het recept.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Lekkerbek...
Geraspte kaas, slagroom... vraag me af hoeveel calorietjes dit waren? ;-)

kraker zei

@Anjoyme:
Ik weet het echt niet hoeveel calorietjes het waren A. Het was in ieder geval heel erg lekker.
echt een aanrader ;-).
Er was genoeg voor 2 haha :D