woensdag 20 september 2006

De Kroeg

Ik bestel mijn vierde pilsje en ik kijk wat door de ruit,

lullen lopen heen en weer en staren voor zich uit.

De rook het lijkt de mist wel en het spotje lijkt de zon,

De ober glimlacht naar een vrouw en ik wou dat ik dat kon.

En ik wou dat ik dat kon, en ik wou dat ik dat kon.

Wat eikenhout en koper en een tuba in de hoek,

de ober poetst de tap kraan met een natte doek.

Ik bestel mijn vijfde pilsje en de shag valt op mijn broek,

Whisky nummer zoveel naar een tafel in de hoek.

Een blik over mijn schouder haar ogen vol verdriet,

Een knik een glas een glimlach en niemand die het ziet.

Niemand die het ziet, nee niemand die het ziet.

Zal ik iets bestellen een whisky en een bier,

de eenzaamheid doorbreken of blijf ik liever hier.

Ik kom bij haar aan tafel en ik zet de glazen neer,

ze kijkt een beetje wazig en ze slaat haar ogen neer.

Zoeken naar wat woorden ze kijkt me lachend aan,

Ineens dan neemt ze afscheid want er komt een taxi aan.

En er komt taxi aan, ja er komt een taxi aan.

Ben ik nou zo'n lul en laat ik haar nu gaan,

morgen weer een kater ach laat haar ook maar gaan.

In het verleden heb ik als drummer in een bandje gespeeld en dan kom je ook wel eens zongteksten tegen?

Dit was er eentje van.

de band heete BV d' BENDT uit leeuwarden.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Eeeeeh ouwe seun? goeje ouwe tiet.
Was kete met sien allen dat muk die met gewe. Hew oek al euven de maten belt ze benne met zien allen vut mar de kist wel met juh?
Ik zil die aasens euven op hale juh?

Hee de joekte?

Anoniem zei

Hoi Oscar leuke foto.
Sloeg je daar niet je drumstel aan barrels.
Weet het nog goed optreden in het jol. was leuk.
Groetjes

Alex

kraker zei

@mukkes: Hoi E.
Nou het bokbier smaakte wel hoor?