zaterdag 23 september 2006

De speelgoedkist en de zorgen


Dat krakers kraakpand een oud stoffig pand was wist u natuurlijk al,

het staat boven aan in de header van deze site.

Maar wist u dat het vanaf vanmiddag wat minder stoffig is? Ja ik heb zelfs dingen terug gevonden in de speelgoed kist van de kids die ik al een tijdje kwijt was.

T-shirts (waarschijnlijk hebben ze een verkleed partijtje gehad), petjes, sokken ja zelfs foto's lagen onderin deze kist. Ook oude puzzeltjes die niet meer kompleet zijn worden weer terug gevonden of na het sorteerwerk nu eens eindelijk weggegooid. De fantasie van een kind kan me altijd zo enorm boeien, het spel en hoe heerlijk ze hier in opgaan is voor elke ouder weer een plezier om te zien.

Ik moet wel eens lachen als ik ze vader en moedertje zie spelen die meiden en dan hoor ik ze wel eens kibbelen, net als in een echt huwelijk ( ik had ook wel eens woorden met mijn exvrouw).

Ze doen dan verschillende taakjes met hen beiden, en als ze dat hebben afgekeken van ons toen we nog een gezin waren heb ik niks te klagen en ik denk mijn toenmalige vrouw ook niet. Maar het is leuk om te zien hoe ze als zusjes goed samen kunnen spelen hoewel ze natuurlijk ook wel eens ruzie maken. Bij de hand als ze zijn proberen ze telkens weer hun vader om de vinger te wikkelen en de grenzen te verleggen, in de hoop dat ze weer later op bed mogen dan bij hun moeder. Maar regels zijn regels en ook ik kan wel eens streng zijn. En zorgen over later? Ze zijn nog heel jong.

En als ze straks de leeftijd hebben dat het echte pubers worden tja dan denk ik hier vaak aan terug. Dat ze nog braaf doen wat je zegt geen grote mond opzetten niet onverschillig zijn en geen ruzie maken met de ouders. Hoe ik hier nou aan kom? Nou van me zelf ik was een lastige puber met mijn hardrock vrienden en de lawaaiige brommers? Maar het is allemaal goed gekomen.

Ik wens iedere jonge ouder nog vele fijne jaren en voorlopig nog even geen zorgen over puberende tieners .

Tot over 10 jaar dan praten we weer.

Voor nu veel geluk en een fijne tijd

ook met u volwassen wordende tieners.


Kraker.




2 opmerkingen:

AnJoyMe zei

Over tien jaar? Dan hoop ik toch dat mijn dochters niet meer puberen, maar dat we dat achter de rug hebben, dan zijn ze onderhand 23 en 20...

kraker zei

@ AnJoyMe:
Ik zal maar niet zeggen dat je misschien dan wel oma bent haha ;-)

Ja dan heb je het achter de rug en zit ik er midden in hihi :-P
Maar ook als de kinderen beginnen te puberen is ook een leuke tijd.
Weliswaar een moeilijke wat je soms niet kan begrijpen. Zij begrijpen ook niet wat er met hen gebeurt soms.
Het ene moment krijg je een grote mond en het andere willen ze nog dat je hen toestopt als ze naar bed gaan.
Mijn tijd komt nog ( ik hoor je lachen) maar ik sla me er wel doorheen.