donderdag 14 september 2006

De bijna vergeten vergeten afspraak.

Nee geen slechte gramatica maar het volgende?

Onder de 15 miljoen mensen die ons kleine kikkerlandje klein is krijgen de meeste Nederlanders met regelmaat wel eens post.
Bij de meeste van ons valt twee maal per jaar een ( bij ons groen) kaartje in de bus met de vraag een afspraak te maken voor de halfjaarlijkse controle bij de tandarts.
Zo ook in de brievenbus van dit kraakpand.
Een aantal weken geleden zag ik bij het openen van mijn brievenbus dit groene kaartje liggen.
Blij en verheugd als ik was wilde ik maar een ding zo snel mogelijk een afspraak maken met de tandarts ( ja ja?) om er dan ook maar weer voor een half jaar vanaf te zijn.
Nee hoor? Ik heb beslist geen angst voor mijn tandarts en vindt het eigenlijk best wel prettig als mijn gebit weer tip top in orde is. De afspraak was snel gemaakt en ik schreef het op het kaartje wat ik via de post van hen had gekregen. Oh ja nu moet ik het nog even door geven aan mijn manager dat ik wat eerder weg moet kan hij er rekening mee houden en me alvast anders in plannen op de bewuste datum. Ik gaf de datum door 14 september om half 4.
Er gingen een paar weken overheen ik natuurlijk vergeet je dan wel eens wat, zo ook bijna deze afspraak. Het was vanmiddag twintig over drie toen mijn manager me keurig vertelde van, weg jij je hebt een afspraak bij de tandarts? Ja nu je het zegt dank je wel.
Ik pakte snel mijn brommer (ja u leest het goed hij is ondertussen weer gerepareerd en daarover schrijf ik ook nog een verhaaltje) en ging op weg. Eenmaal in de tandarts praktijk aangekomen ik was 10 minuten te laat melde ik me keurig bij de assistente en vertelde ik dat ik 10 minuten eerder om half vier een afspraak had bij de tandarts. Oh Wat is uw naam ook al weer? S. zij ik O. S. en ze keek in haar agenda. Meneer S. u had hier afgelopen dinsdag moeten zijn om half vier. Nu begon ik te blozen het schaamrood stond op mijn kaken oh wat voelde ik me stom, hoe had dit kunnen gebeuren. Ik had mijn mapje met papieren in mijn tas zitten en daar zat ook het kaartje in. Ik keek er op dinsdag middag 12 september half vier. Ja Inderdaad vergeten? Ik moest maar een nieuwe afspraak maken voor volgende week. Gelukkig kwam de tandarts even kijken en ik kon wel doorlopen. Is het toch nog goed gekomen ik had geen gaatjes en zal over een half jaar beter opletten als ik weer iets in de agenda moet zetten.

2 opmerkingen:

AnJoyMe zei

Tipje: volgende keer in je mobiele telefoon zetten, gelijk nadat je de afspraak hebt gemaakt. En dan een dag van te voren een herinnering er in zetten.
Wij mogen maandag weer...

kraker zei

@AnJoyMe:
Je hebt gelijk A. is een handige tip en nog lekker ook.Afspraak in de telefoon zetten, telefoon instellen op de tril stand, en in mijn broekzak doen hahaha ;-)
Ik zal de volgende keer de afspraak gelijk in mijn mobiele telefoon zetten dat is beter.