maandag 11 september 2006

De Kip en het Ei

Heeft u er ook wel eens bij stil gestaan wat er nu eerder was de Kip of het Ei?
Ineens kreeg ik zin om wat oude cassette bandjes te beluisteren. Ik heb vele jaren radio werk gedaan en uit die tijd stammen vele collector items. Ik opende een doosje en luisterde wat er op stond.
Vol belangstelling luisterde ik naar een programma uit de tijd dat ik voor de ziekenomroep werkte tot ik plotseling me zelf een versje hoorde voorlezen van de kip en het ei?
Ik had toen een leuke anekdote liggen uit een gedichten boekje.
Het gaat als volgt.

Eerst was ik een ei
Nu ben ik een kip
Kip zijn is veel mooier
Er zit wel leven In een ei
Maar het is wat dooier

Ik vond het een leuk versje want wat was er nu eerst de kip of het ei?.
Al jaren buigen we ons over deze vraag.
Zal er ooit een oplossing komen?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Zonder kip geen ei, en zonder ei geen kip, dus nee, die oplossing komt er niet.
Heb wel een ander leuk versje:

Ik zat mij voor het vensterraam
Onnoemlijk te vervelen
Ik wou dat ik twee hondjes was
Dan kon ik samen spelen

(Van Godfried Bomans, maar dat weet ik ook pas sinds gisteravond)

En deze:

Een krukje heeft drie poten
En dat is niet zo dom
Want had het eentje minder
Dan viel dat krukje om

Groetjes, A.

kraker zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
kraker zei

Nee de oplosing zal wel nooit komen.
He A. wat een leuke versjes?
Ik zal ze even opschrijven is leuk voor het pusshy album straks.

kraker zei

Oh ja Het verwijderde bericht was van me zelf maar er stond niets in ik had per abuis op publish gedrukt met een spatie vooraf dus tja dan wordt het gepubliseerd.