woensdag 20 september 2006

De gratis Niercheck

Gisteren avond zat ik lekker te eten toen plotseling de deurbel ging.

Ik liep naar de deur met de veronderstelling dat het vast een van mijn maten waren want die komen ook nog wel eens spontaan op de koffie. Dus naar de voordeur gelopen en kijken wie er is.

He die ken ik niet? Goeden avond meneer heeft u ook wat over voor de nierstichting?, ja natuurlijk moment. Ik pakte wat kleingeld en deed het in de colectebus. Dank u wel en hier heeft u een een informatie boekje over de niercheck?, Niercheck ? Ja meneer 1 op de 200 nederlanders heeft verborgen nierschade. Oh nou dank je wel. Ik zal eens kijken. Tja dan loop je maar weer naar binnen en ga verder met waar je mee bezig was. Ik met eten alhoewel mijn bord al aardig leeg was dus de rest maar weg gedaan (was koud geworden door het gesprek).

Dan maar het boekje doorlezen, ik kan een gratis niercheck aanvragen? Heb ik het nodig?

Tja dat zal ik zelf moeten beslissen, ik denk dat ik het wel bestel want het kan geen kwaad om het eens te testen. Het kost niks dus vooruit dan maar.

Over een paar dagen heb ik de test in huis en zal ik eens over een test strookje druppelen is ook wel leuk werk ;-).

Ok genoeg hier over ik zal wel zien.

Nu maar hopen dat er niks loos is.

Ze maken je tegenwoordig wel onzeker en het lijkt er even op dat ze denken dat we stiekem ziek zijn geloof ik. Maar ok we zullen zien.


Geen opmerkingen: