dinsdag 19 september 2006

UIt de kast (comming out) de wsw en het reintegratie bedrijf

Het is misschien wat raar dat ik er over begin maar de mensen die werkzaam zijn in een reintegratie bedrijf of die via de WSW worden begeleid zitten meestal gevangen in hun eigen regeling. Vooral als het om uitstroming betreft naar de reguliere markt, omdat na een aantal jaren de lichamelijke of psychische klachten zijn genezen of zodanig zijn verminderd dat werken in een regulier bedrijf weer mogelijk is. Ook de drang om weer in het reguliere bedrijf aan de slag te gaan wordt met de dag groter onder deze groep mensen. Ik kan er over meepraten want ik werk zelf via zo'n regeling nadat ik een aantal jaren geleden werd getroffen door een Burnout en er ADHD werdt geconstateerd. Nu is de diagnose weer ingetrokken omdat mensen met een burnout de zelfde soort gelijke klachten hebben. Helaas heb ik van tijd tot tijd nog wel wat rest klachten maar daar moet ik mee leven en is niet zo heel hinderlijk voor mijn omgeving.

Ik ben als machinaal vlakstans operator werkzaam bij een reintegratie/wsw bedrijf en wil heel graag de reguliere markt weer op. Mijn oorspronkelijke opleiding is de ICT Ik heb vele jaren bij KPN Telecom gewerkt en daar ligt toch mijn toekomst droom. Thuis zitten achter de geraniums was niets voor mij. Mijn kinderen waren nog heel klein (baby en peuter) en ik had zo iets van je hoort te werken voor je gezin, of je nu man of vrouw bent.

Uitgezonderd die groep mensen die door omstandigheden niet kunnen werken. Het was mooi dat ik met mijn burnout via zo'n bedrijf onder begeleiding kon werken in een rustige omgeving.

Maar nu ik na een paar jaar weer het reguliere bedrijf in wil ( ik ben weer boven jan en voel me prima ) merk ik toch dat we worden tegen gehouden door managers of leidinggevende met de mededeling dat we toch niet in een regulier bedrijf kunnen werken om dat we dat niet aan kunnen.

WAAROM KUNNEN WE DAT NIET? ZIJN WE TE STOM HEBBEN WE NIETS GELEERD?

Nee er werken prima opgeleide mensen die mij nog wat kunnen leren. Vaklui van de bovenste plank met een meestal kleine lichamelijke beperking of die in het verleden zijn getroffen door een hernia maar nu weer meer kunnen. Deze mensen verdienen een kans. GOTVERDOMME doe eens je oren open fucking regering en luister naar ons smeekbede kijk nou eens naar deze groep mensen veeg de mest uit jullie ogen. Ze verdienen vaak ver onder het minimum en door hun handicap zijn ze aangewezen op middelen en medicijnen die ze nog zelf moeten bijbetalen ook met hun zuur verdiende centen. Dat is toch niet eerlijk? Deze mensen hebben toch ook recht op een normaal modaal loon? Iedere dag zetten we ons voor 200% in voor de maatschappij maar wat verdienen we er mee? Niet meer dan een minimum loon en dat terwijl we hard ons best doen en goed werk leveren. Beste mensen het is diep triest in het reinegratie bedrijf en in de wsw. De mensen die er weg willen kunnen niet weg en de mensen die het wsw/reintegratie bedrijf zo hard nodig hebben mogen er niet in.

Mijn oplossing voor de Ambtenaren van de VNG? Lees het papier niet op zijn kop maar draai het velletje om?

Klopt die wet ook weer en kunnen wij er uit en zij er in .



Geen opmerkingen: