donderdag 28 september 2006

Spaghetti Mozarella Grana Padano

Beloofd is Beloofd.

Het Recept van de Spaghetti Mozarella Grana Padano
Benodigheden:
olijfolie
Spaghetti
chorizo worst 1 hele paprika salami
1 Ui
Een paar teentjes knoflook
1 fles tomaten ketchup
1 liter witte tafelwijn
Mozarella kaas grof geraspt 1 zakje
1 zakje grana padano kaas geraspt
-------------
Doe olijfolie in de wok of braadpan
Kook de spaghetti en pel het ui en de knoflook teentjes.
Snijd het ui de knoflook teentjes en de chorizo worst in stukjes en fruit het in een wok of braadpan .
Ketchup toevoegen en door roeren.
Nu langzaam de witte wijn er aan toevoegen zodat er een mooie saus ontstaat ( niet te waterig maken)
Even in laten koken en op het laats de Mozarella kaas toevoegen en even door roeren.
Als laatste de saus door de spaghetti doen en even goed door elkaar heen mengen.
Vervolgens de grana padano er door doen maar niet alles opmaken want het is erg lekker om eenmaal opgediend op een bord de spaghetti te bestrooien.
Hmmmm eet smakelijk.
Zeer geschikt als je eters op Vrijdag krijgt

Oh ik was bijna vergeten om te zeggen wat je met de overgebleven wijn kan doen.

2 glazen en proost.

5 opmerkingen:

Michel zei

Bedankt Oscar, ik zal mijn best doen :-)

AnJoyMe zei

eet smakelijk ;-)

kraker zei

@Michel; Succes verzekerd En heel erg lekker. Oh ja tip: met gorgozella smaakt het ook verukkelijk.


@AnJoyMe; Dank je wel A. zal ik weer eens een keertje voor je koken?

Michel zei

O, wat is gorgozella? Ik stond bij de Lidl en had'de ingrediƫnten niet meer paraat..Heb ik maar pilav gemaakt; het bezoek ging tonnetje rond en tevreden huiswaarts :)

kraker zei

sorrie mies er is weer eens een foutje ingeslopen.
Het had moeten zijn gorgonzolla kaas.
Ja ik ga wel eens te snel en dan druk ik op publish voor dat ik het nog eens gelezen heb. is wel eens een chaos kwaaltje van me